שחקן מעו"ף: התחתית במניית טבע עוד רחוקה להחריד

האם חברת התרופות הישראלית יכולה לשרת את החוב שלה? שחקני המעו"ף כבר החליטו

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

בסקירתנו האחרונה הערכנו כי טרם נאמרה המלה האחרונה בוול סטריט והמדדים בארה"ב יוסיפו לטפס - אך בו זמנית הדבר לא יסייע לת"א להתקדם ואנו נקבל נסיגה קלה. בהתאם הצענו אסטרטגיה המניחה גלישה מהירה יחסית לכיוון 1440 ולמטה מכך, ועוד טרם פרשת טבע ניתן היה לסגור ברווח נאה.

שבוע המסחר הנוכחי נפתח כעת ברמת 1433 לאחר שטבע טלטלה את המדדים - ללא סיבה של ממש. העניין היה ידוע מראש וברור היה כי העלאת תחזית לא תהיה כאן והורדת תחזית היא עניחן של תזמון. למי שלא הבין את המובן מאליו, די היה לראות את הקדמת מינויו של המנכ"ל החדש, בבחינת הקדמת תרופה למכה, במה שהקפיץ מעט המניה אבל בטל בשישים מול הדוח והורדת התחזית ביום המחרת.

כל התיחסות שלנו למניה בשנה האחרונה היתה בסימן שלילי מובהק לפיו אין לטבע שום תחליף לקופקסון והמניה עוד רחוקה מתחתית. מדובר במקרה נדיר של מניה בודדת בו שחקני המעוף באופן קבוע מתמחרים הכבדה חודשית של כ-1% על המעוף, וגם כעת - בשפל של קרוב לעשרים שנה - התחתית במניית טבע רחוקה להחריד. טבע לא יכולה לשרת את החוב שלה. נקודה. אין צורך להיכנס לניתוחים מורכבים אלא להבין את גישת שחקני המעוף לפיה טבע באופן קבוע מובילה את המעוף לתשואת חסר.

"המזל" הגדול של המעוף הוא הטירוף בארה"ב. אלמלא קביעת שיאים על בסיס שבועי, ולעיתים קרובות יומי, בניו-יורק, המדד היה נסחר כבר מתחת ל-1300. אין בת"א 35 אפילו מניה אחת שיכולה למשוך המדד מעלה. מנגד במבט חטוף מבין הגדולות שבאמת משפיעות על המדד התמונה ברורה: מניות הפארמה הן משקולת שצפויה להמשיך ולהכביד, ואילו מניות הבנקים ממילא בשיא כל הזמנים ותמחורם כבר בועתי. אין קטר תורן כפי שהיו פעם כיל וחברה לישראל, ואחריהן טבע ופריגו. פה ושם תהיה כוכבת תורנית, נניח אלביט מערכות, אבל היכולת שלה להשפיע על השוק נמוכה מאוד ולכל היותר תבטל ההשפעה השלילית של טבע.

רוצה לומר, חושבים שהסנטימנט הנוכחי בניו-יורק עם שיא של אפל ומספרים דמיוניים בנאסד"ק ישפיע? חישבו שוב. גם השבוע אנו מניחים המשך ירידה במדד ואם טבע תאבד פחות מ-10% במהלך הימים הקרובים, זו תיחשב מבחינתנו הפתעה.

מכאן שהפוזיציה המתאימה במדד הנוכחי (1433) מבוססת על דלתא שלילית: קנית PUT 1430 חודשי; כתיבת PUT 1420 שבועי. כל ירידה מתחת ל 1430 תניב רווח נאה, ונכון הדבר גם בדשדוש. הנקודה האופטימאלית היא כמובן סביבות 1420 אך גם בתרחיש עליה מתונה, סביבות 1437 עודנו מרוויחים בשל הפרשי תטא בין הקניה והכתיבה.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.