שחקן מעו"ף: המגמות הבולטות - עלייה בניו-יורק ודשדוש בת"א

שבוע המסחר נפתח בת"א לאחר סוף שבוע מסחרר בניו-יורק - שכלל זינוק של יותר מ-2% במדד הנאסד"ק ■ כיצד ניתן לפעול בסיטואציה הנוכחית על מנת למקסם רווחים?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו האחרונה הערכנו כי מחד, הבורסות בניו-יורק ימשיכו לטפס, ומנגד - שום דבר מזה לא יחלחל לת"א. בהתאם, הצענו אסטרטגיה שהניחה דשדוש ואף ירידה זניחה, ואכן בכל אחד מימי השבוע ניתן היה לסגור הפוזיציה ברווח מרשים - לאחר שהמדד נסוג באיטיות אך בעקביות.

הבוקר אנו פותחים כעת המסחר ברמת 1446 לאחר סוף שבוע מסחרר בניו-יורק. לא עוד פריצת שיאים בשברירי האחוז, אלא זינוק של 2% בנאסד"ק. השורטיסטים יסבירו מדוע הדבר תלוש מהמציאות ולמעשה מדובר באותם רווחים אך באריזה שונה של הנמכת תחזית בכדי להכותה. הכל נכון, ועדיין נתוני הקרנות בארה"ב מבהירים כי הציבור מוסיף להזרים כספים בשנה הטובה בהיסטוריה מבחינת היקפי הגיוס. מבט ל-VIX, שנותר מתחת ל-10%, מבהיר כי עדיין המגמה בניו-יורק חיובית, ובמקביל התרחקות הזהב מ-1,300 דולר לאונקיה מרמזת כי לא מדובר בשברירי אחוז - אלא פוטנציאל של ממש לכיוון 2600 במדד ה-S&P.

על פניו הכל חיובי, עד שמביטים במעוף. בשבוע החולף שחקני המעוף התעקשו למשוך המדד מתחת ל-1440, במהלך שהתרענו עליו הן בתחילת החודש והן בסקירה האחרונה. ברור היה כי הכותבים לא יאפשרו למדד לנסוק מעלה, ולצורך העניין פער הארבירטאז' אינו חשוב. בהיקף המסחר הנוכחי כל עוד יש נכס בסיס בידי שחקני המעוף, צריך לפעול כהערכתנו. אם בניו-יורק לא הולכים נגד מגמת העליה, בת"א לא הולכים נגד מגמת הדשדוש.

בסטיית התקן הנוכחית, הפרמיה כה נמוכה עד כי אינה מאפשרת לנו טווח טעות - ולכן התערבות מגיעה בשלב מוקדם בחודש. אי לכך, ניתן לצפות כי ניסיונות פריצה מעלה יתקלו במהירות בהתנגדות, ולכן ברמה החודשית הטווח הינו 1430-1440. מתחת יהיה מקום לשקול דלתא חיובית, אך מעל יש להניח כי השוק כבר יתקן עצמו - אם לא בשל פעילות שחקני המעוף, אזי בשל הערכת פעילות זו, במעין נבואה המגשימה עצמה.

מכאן הדרך לגזירת הפוזיציה הנכונה השבוע קלה למדי. במדד הנוכחי (1446) אנו מעריכים שוב כי פוטנציאל העליה מוגבל למדי לעומת פוטנציאל תנועה מטה. יחד עם זאת עלינו להניח כי דרמה רצינית אינה על הפרק מאחר וממילא ניו-יורק תעמוד או תרשום עלייה קלה, ולכן הכיוון הינו 1440 ובהתאם נפעל: כתיבת PUT 1440 שבועי; כתיבת CALL 1440 שבועי; קנית CALL 1470 חודשי; קנית PUT 1410 חודשי. הסגירה היא כמובן באחד משני תרחישים: הראשון, ירידה לסביבות 1440 - ואין זה משנה המועד. השני, דשדוש סביב הרמה הנוכחית (למעשה עד 1450) של כיומיים - שלושה.

 ■ אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.