ביום שלישי הקרוב צפוי לנחות בישראל התייר ה-3 מיליון ל-2017

במשרד התיירות מעריכים כי שנת 2017 תסתיים עם גידול של 20% במספר כניסות תיירים לישראל לעומת השנה שעברה, כשהיקף ההכנסות מהתיירים למשק מוערכת ב-17 מיליארד שקל

יריב לוין / צילום: איל יצהר
יריב לוין / צילום: איל יצהר

ביום שלישי הקרוב צפוי לנחות בישראל התייר ה-3 מיליון לשנת 2017, סיבה למסיבה מבחינת משרד התיירות והמדינה כולה. במשרד התיירות מעריכים כי שנת 2017 תסתיים עם גידול של 20% במספר כניסות תיירים לישראל לעומת השנה שעברה, כשהיקף ההכנסות מהתיירים למשק מוערכת ב-17 מיליארד שקל. במשרד שואפים להגביר את המספרים ונערכים לתת מענה לתיירים שיגיעו ארצה ולשפר את חווייתם.

עם נחיתת התייר ה-3 מיליון ייצא לדרך קמפיין שנועד לגייס עובדים לתעשיית התיירות, שסובלת ממחסור בכוח אדם בתחומים מרכזיים דוגמת תחום המלונאות, בהם חסרים אלפי עובדים בתקופות השיא בעיקר לאור הרעת תנאי העסקת העובדים הזרים בענף המלונות, גזירה שהיוותה מכה למלונות בישראל. באילת מועסקים מדי יום למעלה מ-1,000 עובדים ירדנים במלונות, עקב מחסור בכוח אדם של עובדים ישראלים. עובדים אלה עוברים מדי בוקר ואחר הצהריים את הגבול לישראל באמצעות הסעות של בתי המלון. פתרון שרבים מהמלונאים בעיר מגדירים כברירת מחדל.

עוד יפעל המשרד לעודד יזמים להקמת בתי מלון ולהגדלת מספר חדרי האירוח בארץ. במשרד מדגישים כי יוקר מחירי הנופש בישראל מושפע מהיצע חדרי האירוח בישראל, ומרמת הביקוש לחדרי אירוח תוך דגש על חדרי אירוח ברמה בינונית ומטה. שר התיירות יריב לוין אף הוביל תכנית לעידוד יזמים לבניית חדרי מלון באמצעות מענקים והקלות בירוקרטיות בהקמת מלונות חדשים ובהסבת מבנים חדשים לבתי מלון זאת במסגרת חוק המלונות והכרזה על בתי מלון כתשתית לאומית עם הליך אישור מקוצר, ומתן אפשרות לתוספת של 20% מגורים מעבר לזכויות המלונאיות, הרחבת מפת המענקים שנותן משרד התיירות ומענק מוגדל ליזמים המקימים מלונות עממיים. לאחרונה הנוחה אבן פינה למלון חדש בעיר אילת על ידי הרשת אסטרל, זאת 15 שנים אחרי שלא נפתח מלון חדש בעיר הנופש הדרומית. במשרד התיירות מציינים עלייה בביקושים מצד יזמים לבניית בתי מלון נוספים.

עוד מציינים כי קיים מחסור בקרב מורי הדרך דוברי שפות זרות ייחודיות דוגמת סינית. במשרד התיירות מעריכים כי קיים מחסור של כ-100 מורי דרך דוברי סיני כאשר כיום עובדים בישראל קרוב ל-70 מורי דרך דוברי סינית (החוק הישראלי מאפשר רק לתושבי ישראל לקבל רישיון הוראת דרך).

בכל הקשור לאטרקציות בילוי לתיירים - המשרד מעוניין לשפר ולגוון את המבחר, כדי להעצים את חוויות התיירים בישראל, כך למשל לאור המחסור הצורם בפארק מים בעיר אילת אליה מנסה המשרד למשוך תיירים גם בעונת החורף באמצעות טיסות לואו-קוסט ישירות מיעדים שונים באירופה.

כאמור התייר ה-3 מיליון צפוי לנחות בישראל ביום שלישי הקרוב. אותו תייר יזכה לקבלת פנים משר התיירות יריב לוין, משם ימשיך התייר לחופשת החלומות שלו (בהתאם להעדפותיו האישיות. אותו תייר ילון בסוויטה מפנקת, הוא יזכה לנסיעה בלימוזינה מפוארת, בסיור במסוק בשמי ישראל, בביקור בוצי בים המלח, בסיור קולינרי בכרם התימנים ובפעילויות נוספות, על פי בחירתו).

מספר המבקרים בישראל צפוי לגדול כמו גם מספר הישראלים היוצאים לחו"ל הגדל מדי שנה. לא רק בישראל: מדוח ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לשנת 2016, עולה כי כ-1,235,000 תיירים טיילו במדינות שונות, מספר המשקף 4% גידול לעומת 2015 (כלומר עוד 46 מיליון תיירים שיצאו למדינה אחרת, רבים מהם ממדינות אסיה בדגש על סין). מדובר בהמשך מגמת גידול בתיירות העולמית ב-7 השנים האחרונות, כאשר משנת 2008 ועד לשנת 2016 מספר התיירים בעולם גדל ב-300 מיליון.

שר התיירות לוין ציין כי "חציית קו התייר ה-3 מיליון השנה ושבירת שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל הוא יום חג ונקודת ציון היסטורית. אנו פורצים את מחסום ה-3 מיליון ועתידים לסיים את השנה בהישג אדיר שטרם נראה כמותו מקום המדינה. אני נרגש לקבל השבוע את התייר ה-3 מיליון ושמח על ההישגים שאנו במשרד התיירות רואים, כתוצאה מההשקעה האדירה שאנו עושים בשיווק ישראל בעולם, בשיתופי פעולה יוצאי דופן עם חברות ותעופה ובקשרים שאנו מהדקים עם סוכני התיירות. כל אלה נושאים פירות והכניסו למשק ולכלכלה הישראלית עד כה השנה כ-17 מיליארד שקל ואלפי מקומות תעסוקה. חצי מיליון התיירים שהגיעו אלינו השנה הם חצי מיליון שגרירים נוספים של ישראל בעולם ונציגים נאמנים שלנו ברשתות החברתיות. זוהי תרומה מכרעת להסברה הישראלית".