לפיד: "אין מצב שנתניהו לא יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות"

על חוק ההמלצות אמר לפיד: "זה לא חוק המלצות, זה חוק להגנה על העבריינים" ■ אבי גבאי: "ביום שבו שני המקורבים הכי גדולים לרה"מ נעצרים ונחקרים - באותו היום שמים חוקים נגד חקירות"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה בכנסת לגל הנחקרים בפרשת 3000 (תיק הצוללות) ואמר: "כל הכוורת הכי קרובה של נתניהו נגועה בפרשה הזו. העדתי בפרשה. אני יודע מה שעוד לא פורסם. אין תסריט, אין מצב שנתניהו לא יוזמן לחקירה בפרשת הצוללות. זה לא חמגשיות. זה לא בקבוקים. זה ביטחון המדינה. זה קודש-הקודשים". 

על חוק ההמלצות אמר לפיד: "זה לא חוק המלצות, זה חוק להגנה על העבריינים. מה שראיתם אתמול זו התנהגות עבריינית. נחקרים שמנסים לאיים על החוקרים ולחבל בחקירה זו התנהגות עבריינית. נתניהו מוביל את המהלך הזה בגלל החקירות שלו. זו הסיבה היחידה.

"זה לא חוק ההמלצות, זה חוק להגנה על העבריינים. נתניהו צריך להגיד - אני מפנה הכול, הולך ויושב עם החוקרים, מספר להם כל מה שאני יודע. במקום זה הוא שולח את ביטן ואמסלם לאיים על החוקרים". 

גם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, התייחס היום לחוק ההמלצות ואמר: "אנחנו בונים אלטרנטיבה שלטונית לפתרון הבעיות האמיתיות. חוק ההמלצות הוא חוק נגד העם, כי שמים מקלות נגד המשטרה. זה כדי להגן על האצילים, אבל 'חוק' זו מכבסת מילים, כי ביום שבו שני המקורבים הכי גדולים לראש הממשלה נעצרים ונחקרים - באותו היום שמים חוקים נגד חקירות".

גבאי הוסיף: "סבתי המרוקאית לא למדה ב-MIT, אבל היא בחוכמתה ידעה להגיד 'חשומה', כלומר 'לא באותו היום'. ביום שבו אנשיו של נתניהו נחקרים, הוא שולח את אנשיו לחוקק חוקים שיגבילו את המשטרה".