טסים לחו"ל? הכירו שתי אפליקציות שכדאי לכם להוריד

העידן הדיגיטלי יצר מציאות חדשה בתחום התיירות שמייעלת ומשדרגת משמעותית את נוחות הנסיעה: הכירו שתי אפליקציות שימושיות במיוחד שכדאי מאוד להוריד למכשיר הנייד שלכם לפני הטיסה הבאה שלכם לחו"ל

סלולר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סלולר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אז מה לארוז? אינספור אפליקציות מנסות להיות הסייען הפרטי שלנו לפני הנסיעה, והאמת שהשימוש ברשימות המובנות כולל היכולת לבצע התאמות אישיות הוא בטח לא מזיק. האפליקציה "פק פוינט" עושה את זה ממש פשוט. על בסיס היעד אליו אתם נוסעים, משך השהות המתוכננת ותחומי העניין שלכם למשל שחיה, ספורט בשלג, ריצה או קמפינג והגדרת מטרת הנסיעה כעבודה או כבילוי, עם ילדים או בלי - תכין עבורכם האפליקציה רשימה מפורטת - זו לא נזרקת סתם כך באוויר אלא שהיא לוקחת בחשבון את מזג האוויר ואת הדפוסים האישיים.

הרשימה המתקבלת מקיפה בהחלט, מגרביים, עבור בחצובה למצלמה ועד למסכת טיפוח הפנים. על גבי הרשימה תוכלו לסמן כמויות לכל פריט,לסנן פריטים לא רלוונטיים או להוסיף כאלו שהאפליקציה לא לקחה בחשבון, כמו להכניס לתוכה קינדל במקום ספר. את הרשימה תוכלו גם להכין עבור מישהו אחר, ולשגר אליו במייל רשימה שתעשה לו סדר באריזה.

ארזתם ואתם בדרך ליעד? נהדר. אבל מה עם חלילה וחס אתם תקועים בנמל התעופה בעקבות עיכוב לא צפוי בטיסה? לפי נתוני האפליקציה "אייר הלפ", מדי שנה 7 מיליון נוסעים זכאים לפיצוי בעקבות טיסה שעוכבה או בוטלה, אולם רק 3% מתוך השוק המוערך בשלושה מיליארד דולר דורשים את המגיע להם. הסיבות לכך מגוונות, החל ממלחמת התשה מול חברות התעופה שיעשו הכול על מנת לחמוק מתשלום, ועד כניעה מראש בעקבות פרוצדורה בירוקרטית מעייפת.

בדיוק לשם כך מציעים גופים שונים, בתמורה לעמלה, לעשות עבורכם את התהליך ובמידת הצורך להילחם על זכויותיכם מול חברת התעופה. אייר הלפ מכירה את פרטי הטיסה והיא מזמינה את הנוסעים המעוכבים למלא טופס לדרישת הפיצוי המגיע להם עוד בשדה. במקרים מסוימים הנוסעים יוכלו לקבל החזר כספי במזומן במקום. ובחסות האפליקציה, תוכלו להמתין בטרקלין העסקים בשדה.

כל הטוב הזה יעלה לכם עשרים וחמישה אחוזים מההחזר המגיע לכם על פי חוק. גם אם לא סידרתם לכם החזר במקום תוכלו לקבל כספכם גם בדיעבד, אפילו שנתיים אחרי טיסה שעוכבה. כאן נזכיר את האתר קליימאיט, המציע לבצע עבורכם, גם בעברית, את כל הליך קבלת הפיצוי הקבוע בחוק בכל הנוגע לעיכובים מאירופה וזאת בתמורה לכ-30% מסכום ההחזר, ורק במידה והוא יוחזר. האתר גם לא יהסס להגיש תביעה נגד חברה שתסרב להשיב לכם החזרים, ועל כך תוכלו לשאול את אל על, שנאלצה לפצות נוסעים אחרי שנתבעה על ידי קליימאיט.