גימיק או הוזלה? גינדי מוציא פנטהאוז למכרז בשרונה

גינדי מקיימת מכרז עם מחיר מינימום נמוך ב-35% מהערכת השמאי

מתחם שרונה/ צילום:תמר מצפי
מתחם שרונה/ צילום:תמר מצפי

כבר חודשים ארוכים שהיקף המכירות בענף הנדל"ן למגורים נמצא בירידה, ומספר הדירות החדשות שנמכרות על ידי הקבלנים נמצא ברמה נמוכה אף הוא. כדי לנסות ולמכור את הדירות שנותרו במלאי מנסות חברות הנדל"ן להשתמש גם בגימיקים שיווקיים ובמבצעים חדשים שעוד לא ראינו בשוק הדירות הישראלי, הכל כדי למשוך את הרוכשים הפוטנציאליים.

בין הדוגמאות השונות למבצעים יצירתיים אפשר למצוא את חברת גינדי החזקות שהחליטה לצאת במבצע למכירה דירת פנטהאוז. החברה הודיעה היום כי בכוונתה לצאת במכרז למכירת דירת פנטהאוז בפרויקט "גינדי שרונה" הממוקם במתחם שרונה בתל-אביב. מדובר בדירת פנטהאוז בקומות האחרונות (בין הקומה ה-30 לקומה ה-31) במגדל המרכזי, בשטח 283 מ"ר כולל מרפסת בשטח 60 מ"ר.

אם לא די בעובדה שהחברה החליטה לצאת במכרז למכירת הדירה, החברה הודיעה כי מחיר המינימום הנקבע במכרז ישקף הפחתה של 35% מדוח השמאות שיצורף לחוברת המכרז. במילים אחרות, החברה מציבה מחיר התחלתי בהנחה של כ-35% משווי הדירה שנקבע על ידי שמאי שעומד על כ-18 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום במכרז יחושב על פי כ-42.5 אלף שקל למ"ר, כלומר כ-12 מיליון שקל בהתחשב בנתוני הדירה המוצעת למכירה.

מהחברה נמסר היום כי ההשתתפות במכרז מחייבת הרשמה מוקדמת בעלות של 180 שקל באתר המכרז, מה שיזכה את המתמודדים בחוברת מידע והם יזומנו לסיור אישי להתרשמות מהדירה. עוד נמסר מגינדי החזקות כי המכרז מפוקח ע"י משרד רו"ח ברייטמן-אלמגור.

מנחם גינדי, מבעלי גינדי החזקות, אמר היום: "מדובר בהליך חדש של התמחרות איתו החליטה החברה לצאת באופן תקדימי בישראל למרות שדוגמאות כאלה קיימות לרוב בארה"ב. אין לי ספק שהביקושים בהתאם למחיר המינימום שנקבע יהיו גבוהים".

חשוב להדגיש כי מחיר מינימום במכרז הוא רק נקודת ציון וכי ההצעות שמוגשות למכרז צריכות להיות זהות או גבוהות ממנו עוד נזכיר כי מדובר בבנייני מגורים שמאוכלסים כבר תקופה לא קצרה והדירה אמנם מוכנה לכניסה אולם עמדה עד היום על המדף ולא הצליחה להימכר.

12 מיליון שקל במקום 25 מיליון

בנקודה זו נציין עוד כי מתווכים שמכירים את הדירה מספרים שתג המחיר שהוצמד לה בתחילת הדרך היה כ-25 מיליון שקל. עוד על פי אותם גורמים, ענף היוקרה והדירות המיוחדות נמצא במצב קשה בחודשים האחרונים וכמעט ולא מבוצעות בו עסקאות. בהתייחס למכרז של גינדי, יש מי שטוען שגם מחיר המינימום עשוי להיות גבוה מידיי על פי תנאי השוק של היום.