אחרי יותר מ-4 שעות: הסתיימה חקירת נתניהו במעון רה"מ

חוקרי להב 433 הגיעו אחה"צ לבית רה"מ לצורך השלמת החקירות בפרשת המתנות ובפרשת השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ■ נתניהו לא נחקר בנוגע לפרשת הצוללות, שבה נחקרו השבוע מקורביו, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

חקירתו החמישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 1000 ו-2000 הסתיימה הערב (ה') לאחר יותר מ-4 שעות. חוקרי יחידת להב 433 עזבו את מעון ראש הממשלה בירושלים, אליו הגיעו אחר-הצהריים לצורך השלמת החקירות בפרשות טובות ההנאה ושיחותיו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. החקירה לא עסקה בפרשת הצוללות, תיק 3000, שבה נחקרו השבוע מקורביו, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו.

מהמשטרה נמסר בתגובה לפרסומים: "ראש הממשלה נחקר היום במשך מספר שעות במעונו בירושלים, במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. מעבר לכך, איננו מפרטים מחקירות מתנהלות".

לאחר תום החקירה חזר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו על תגובתו הקבועה לחקירות וכתב: "‏אני חוזר ואומר לכם גם הערב בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום - כי לא היה כלום!".

בראש צוות החקירה עומד מפקד יאח"ה, תת-ניצב כורש ברנור. בכוונת החוקרים לקיים כ-4 חקירות בשתי הפרשות המדוברות, במהלכן יעומת נתניהו עם ממצאים שנאספו לאחרונה, בהם עדותו המשלימה של איש העסקים ארנון מילצ'ן, העוזרת שלו הדס קליין ומעורבים נוספים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס בערב ראש השנה לחקירות ואמר: "אנחנו הולכים לשנה מורכבת". בשיחה עם כתבים לקראת החג, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

שלשום (ג') בערב פורסם בחדשות 2 כי רון דרמר, שגריר ישראל בארה"ב, נחקר במסגרת פרשת המתנות, תיק 1000, שבה חשוד ראש הממשלה בשוחד. לפי הדיווח, דרמר נדרש להעיד על השליחות שביצע בשם נתניהו כדי לקדם את מתן הוויזה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן מול שר החוץ דאז ג'ון קרי. בחודש שעבר נחקר מילצ'ן בלונדון, בחשד שהעביר מתנות בשווי אלפי שקל לנתניהו בתמורה לקידום ענייניו, בין היתר אלה הקשורים למכירת ערוץ 10.

עוד דווח כי מחלקת המדינה מעכבת בינתיים את הבקשה של משרד המשפטים לחקור בנושא את השגריר לשעבר בישראל, דן שפירו. הבקשה הוגשה כבר לפני חודשיים, אך העיכוב לא צפוי להשפיע על החקירה, שבמסגרתה גויס ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, כעד מדינה. הרו משמש עד מדינה גם בתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" מוזס.

השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי בין האורחים באירוע החגיגי לציון 100 שנה להצהרת בלפור בבריטניה, שבו נכח נתניהו, היו גם שני אנשי עסקים שהעידו במשטרה במסגרת חקירת פרשת תיק 1000: המיליארדר האמריקאי רון לאודר והמיליארדר הבריטי פויו זבלודוביץ'.

באירוע נכחו קרוב ל-100 מוזמנים, ונתניהו ישב בראש השולחן באופן אנכי לשני שולחנות ארוכים מאוד, כך שייתכן שהוא אפילו לא שוחח עם חלק גדול מהאורחים.

בלשכת ראש הממשלה הדגישו בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי כל האחריות על ארגון והפקת האירוע הייתה בידי הלורד רוטשילד, כולל רשימות המוזמנים. "מי שזימן את כל האירוע היה הלורד רוטשילד. לא היה לנו שום מידע או מעורבות בקביעת הרכב המוזמנים", נמסר.

מתחילת השבוע נחקרו בפרשת הצוללות עורכי דינו ומקורביו של נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, במשך 4 ימים רצופים. אתמול נערכה חקירת "הטחות" שבמסגרתה ביצעו החוקרים את השלבים האחרונים שבהם הוצגו כל חומרי החקירה שנאספו עד כה, כשהבסיס הוא עדותו של עד המדינה מיקי גנור וכן חומרי חקירה התומכים בעדותו של גנור.

שלשום עומתו השניים עם גנור, שהטיח בשמרון מידע על סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד.

במשטרה העריכו השבוע כי ניתן יהיה לגבש חשד להפרת אמונים ומרמה נגד השניים. "הוא עסק בנושאים מדינתיים, ובשל אופי העיסוק הזה חלים עליו החובות של נושא משרה ציבורית ממשלתית, גם אם הוא לא קיבל תשלום מקופת המדינה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק על מולכו.