עם מחוקקים כאלה

איילת שקד - אם לא תפעלי נגד ביזוי החקיקה, לא תוכלי להיקרא שרת המשפטים

איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב
איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב

חקיקה היא המשימה העיקרית של הכנסת. חקיקה היא הבסיס שעליו מתנהלים חיינו. חקיקה היא המסגרת שבתוכה אנחנו אמורים לפעול. חקיקה טובה ונאורה יוצרת מדינה מתקדמת. חקיקה גרועה ופרימיטיבית יוצרת את ההפך. משום כך חשוב, אפילו חיוני למדינה, כל מדינה, שמחוקקיה יעשו את מלאכתם בחרדת קודש.

תפקידן של המפלגות להביא לבית המחוקקים אנשים ראויים, כאלה שחושבים ומבינים את חשיבות וגודל המשימה המוטלת עליהם.

חקיקה שהיא קרדום

המצב היום הוא שהחקיקה הפכה לקרדום לחפור בו. המגמה של כמה מהמחוקקים היא לא ליצור מסגרת, שתוביל את המדינה ואת אזרחיה למקומות חיוביים. המגמה של מחוקקים אלה היא להשתמש בחקיקה כדי להכות ביריבים, לסתום פיות, להרוס מסגרות חברתיות דמוקרטיות. המגמה של מחוקק כזה, היא להשתמש בחקיקה כדי לבנות את עצמו ואת מפלגתו, גם כאשר זה מנוגד לטובת המדינה.

תופעה מתבקשת

זו אינה תופעה מפתיעה. בעצם זה מצב שמתבקש מאיכות כמה מהמחוקקים שהגיעו לכנסת. אלה אנשים שפעם הפרלמנט שלהם היה מתנהל בבתי קפה ומסעדות. איך שהוא הם הגיעו אל מזנון הכנסת. אבל כמובן שרמתם ואיכות מעשיהם לא השתנתה. הם שייכים בכל רמ"ח אבריהם אל הפרלמנטים של יום שישי. הם לא שייכים לפרלמנט שאמור לחוקק את חוקי מדינת ישראל.

מפכ"ל עשיר, ראש ממשלה עני

ח"כ דודי אמסלם, למשל. הוא הציע לאחרונה, בין שאר הזיותיו, לקצץ בשכרו של המפכ"ל ולהעלות את שכרו של החשוד הנחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו. כי המפכ"ל רוני אלשיך משתכר יותר מנתניהו, וזה משהו שפוגע בחוש ההגינות המפותח של אמסלם.

ומתי העובדה הזאת התבררה לאמסלם? הרי המצב הזה קיים כבר שנים. אז דווקא עכשיו, כאשר המפכ"ל העשיר חוקר את ראש הממשלה העני והחשוד, הוא מגלה את מצב העניינים הזה? האם זו חקיקה לשמה או חקיקה לשם הטלת פחד על המפכ"ל?

התכנסו 4 מפכל"ים אצל הנוכחי שביקש להתייעץ אתם. הם הציעו לזמן את אמסלם לחקירה על ניסיון סחיטה ושיבוש הליכים. "סוחטים אותי כדי שלא אקדם חקיקה" - זו תגובת הארכי-סחטן אמסלם, שביקש להפחיד את המפכ"ל עם קיצוץ משכורתו. איזו חקיקה מקדמים אמסלם וחבריו מלבד זו שנועדה לקדם את עצמם באמצעות חנופה לראש מפלגתם?

שקד, קולך חייב להישמע

אני פונה אל שרת המשפטים איילת שקד. אם את לא פועלת נגד הביזוי הזה של החקיקה - את לא יכולה להיקרא שרת המשפטים. לא להגיב, לא לנקוט צעדים נגד הביזוי הזה של החקיקה - משול להסכמה למערב הפרוע הזה.

אני מקווה שחוץ מהיותך חברת מפלגה, את רואה עצמך גם - ובעיקר, השרה שמופקדת בין השאר על יוזמות החקיקה. קולך צריך להישמע, ומעשייך חייבים להראות.