לקראת הנפקה? התקדמות במגעים בין קבוצת גולף לבין עדיקה

קבוצת גולף דיווחה לבורסה כי נחתם מזכר הבנות בינה לבין עדיקה ו-5 מנהלים בכירים בחברה ■ גולף: אין כל ודאות שההנפקה תצא אל הפועל

דדי שוורצברג / צילום: אביב חופי
דדי שוורצברג / צילום: אביב חופי

כשנתיים וחצי לאחר שחברת גולף  רכשה את פעילות האופנה המקוונת עדיקה (Adika), נמשכים המגעים עם קבוצת עם מנהלי הקבוצה לקראת הנפקתה בבורסה. גולף דיווחה אמש (ב') כי נחתם מזכר הבנות בינה לבין 5 מנהלים בכירים בחברת עדיקה, בהם דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה. האופציות ניתנות למימוש עד 25% מהונה המונפק של עדיקה.

המנהלים, אשר הם חלק מבעלי האופציות בחברה, יתחייבו להישאר בחברה, גם אם הליך ההנפקה ייעצר לפחות עד נובמבר 2018.

בין היתר הוסכם בין גולף לבין הזכאים לאופציות כי האופציות יבשילו רק בכפוף לחלוף הזמן שהוסכם בין הצדדים, ושלא יחולו על האופציות עמידה ביעדי ביצוע. בגולף מפרטים כי עד כה כבר הבשילו אופציות ל-20.83% ממניות עדיקה. יתרת האופציות, כ-4.2%, תבשיל בתחילת אפריל הקרוב.

בגולף מדגישים כי טרם התקבלו כל האישורים הנדרשים להנפקה, וכי עדיין אין וודאות שהצדדים - מנהלי עדיקה וגולף - יגיעו להסכמות הנדרשות, ושההנפקה תצא לפועל, וטרם נחתם הסכם מחייב בין הצדדים גם בעניין האופציות.

על-פי ההערכות, במקרה שתבוצע ההנפקה, היא תתבצע לפי שווי חברה שבסביבות כ-150 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים של גולף לרבעון השני של 2017, ערכה של עדיקה בספריה עמד על 42 מיליון שקל - דומה למחיר הרכישה, ובנוסף היא הציגה בדוחות הערכת שווי עבור פעילות זו, שהעניקה לה ערך של כ-100 מיליון שקל.

אתר עדיקה הוקם בתחילת 2012 על-ידי שוורצברג ועדי רונן ונחשב כיום לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין, עם כ-30 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית. בחודש מארס האחרון פתחה עדיקה חנות פיזית בדיזינגוף סנטר בתל-אביב, ובסך-הכול היא מעסיקה כיום כ-150 עובדים.