אלוביץ' מבקש מדירקטוריון בזק לא לשוב בינתיים לתפקיד היו"ר

עם זאת, שאול אלוביץ' - שהורחק בעבר ממשרדי בזק בעקבות צו בית משפט שניתן בשל החקירה נגדו - ישוב לכהן כיו"ר בחברות-הבנות של בזק, למעט חברת yes

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

האם הטבעת מתהדקת? לאחר שרשות ניירות ערך העבירה את ממצאיה לגבי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק , לבדיקת הפרקליטות עם המלצה על הגשת כתב אישום נגדו - אישר אתמול (ד') דירקטוריון בזק את הצעתו של אלוביץ' שלא לשוב בינתיים לתפקידו כיו"ר בזק, אותו ימשיך למלא דוד גרנות. נזכיר כי אלוביץ' הורחק בעבר ממשרדי בזק בעקבות צו בית משפט שניתן בשל החקירה שהתנהלה נגדו. 

החלטה נוספת שאישר אתמול בערב דירקטוריון בזק היא שאלוביץ' ישוב לכהן כיו"ר בחברות-הבנות של בזק, למעט חברת yes.

אלוביץ' הוא הגיבור הראשי מבין החשודים הרבים בפרשת בזק, שהחלה כחקירת אי-סדרים לכאורה במסגרת עסקת בזק-yes. החקירה, שכאמור הסתיימה לאחרונה והועברה לטיפול הפרקליטות, מסבכת את החשודים בעבירות של קבלת כספים במרמה; הדלפת חומרים אסורים מוועדות החברה הבלתי תלויות וממשרד התקשורת על-ידי מערך "חפרפרות" שהופעל בידי בעל השליטה בבזק ומקורביו; וכן בעבירות של פעילות מרמתית מתמשכת, מאורגנת וסדרתית סביב עסקאות ענק של בזק - עסקת בזק-yes ועסקת בזק-חלל תקשורת - תוך עיוות נתונים שביצעו לכאורה יו"ר חברת yes וחשב הכספים שלה. בין היתר נחשדים גם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, והעוזרת האישית שלו, בקבלת החלטות שנועדו להיטיב לכאורה עם בזק.

בכל תת-הפרשות שבפרשת בזק עולים חשדות להפעלת נושאי משרה שונים, הן בחברה והן בשירות ציבורי, לצורך קידום עניינו האישי של בעל השליטה בבזק ולקבלת כספים על-ידם בהיקף של מיליארדי שקלים. לפי ממצאי החקירה, המטרה של החשודים בביצוע העבירות לכאורה הייתה להעשיר את כיסו של אלוביץ' במאות מיליוני שקלים.