התחדשות עירונית ברמת-גן: 55 דירות חדשות במקום 20 ישנות

תמ"א 38/2 ברחוב ראש פינה בר"ג: דירה חדשה עם מרפסת, מחסן וחניה

55 דירות ישנות במקום 20 דירות ישנות ברמת גן / צילום: חברת אלמוג; הדמיה: ארתור יוספוב
55 דירות ישנות במקום 20 דירות ישנות ברמת גן / צילום: חברת אלמוג; הדמיה: ארתור יוספוב

סיפור בעלי הדירות:

"הסיפור שלנו מתחיל עוד לפני כ-15 שנה. אנחנו גרים באזור שיש בו הרבה בניינים ישנים. לפני הרבה שנים אסף ראש העיר לשעבר את כולם ואמר שיהרסו את הבניינים ויקימו שכונה חדשה, אבל לא קרה מזה כלום. אחרי כמה שנים שיפצו את הבניינים במסגרת פרויקט שיקום שכונות. ובסופו של דבר, הגענו לתמ"א 38. בתור חבר ועד הבניין אני יכול להגיד שצריך להיות עקשנים כדי להצליח לקדם את הפרויקט. צריך כל הזמן לעדכן את הדיירים, אבל בצורה חכמה, וכל הזמן 'לשבת ליזם על הראש' לבדוק מה קורה ולדאוג שתקבל מה שמגיע לך. באותה נשימה, חשוב לא להתעקש על דברים קטנים במפרט, כמו ברז כזה או אחר. זה מה שמעכב הרבה פעמים את הפרויקטים, הגרידיות של האנשים. בסופו של יום, הכי חשוב שהבניין יהיה מחוזק ושתהיה דירה חדשה".

 

התמורה ליזם:

הבניין הישן ייהרס ובמקומו ייבנו שני בניינים חדשים שיכללו 55 דירות, מהן 20 יחזרו לבעלים ו-35 דירות אותן תוכל החברה לשווק ולמכור. מדובר בדירות גן, דירות 3, 4 ו-5 חדרים, דירות מיני פנטהאוז ודירות פנטהאוז.

התמורה לבעלי הדירות:

בעלי כל אחת מדירות הבעלים הקיימות יקבלו דירה חדשה בשטח הגדול בכ-11 מ"ר משטח הדירה הישנה. בנוסף יקבלו מרפסת בשטח 12 מ"ר, מחסן בשטח 6 מ"ר וחניה תת קרקעית. בעלי הדירות יקבלו גם מפקח במימון היזם וערבויות לכל תקופת הביצוע, ודמי שכירות לכל תקופת הביצוע לדירות חלופיות, והובלות הלוך ושוב.

לו"ז:

הסכם נחתם עם יותר מ-80% מבעלי הדירות. בקשה להיתר מוגשת בימים אלו לעיריית רמת-גן. בחברה צופים כי היתר הבנייה יינתן תוך כשנה וחצי. תחילת הבנייה מתוכננת בשנת 2019 וסיומה צפוי לקראת סוף שנת 2021.

מיקום מדויק: רמת-גן, שיכון מזרחי, רחוב ראש פינה 4 פינת רחוב מטולה 1ב' ו-1ג'.

המצב הקיים: בניין רכבת שנבנה בתחילת שנות ה-60, ובו 20 דירות בשלוש כניסות ו-3 עד 4 קומות. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 56 מ"ר. בבניין אין מעלית ואין חניות.

היזם: אלמוג 38 בע"מ מקבוצת אלמוג

קבלן הביצוע: חברת אלמוג

אדריכל: פישר לבנטון אדריכלים.