ראש הממשלה נתניהו נחקר בפעם השישית

(עדכון) - נתניהו נחקר היום באזהרה בפעם השישית במעונו בירושלים בשני התיקים שבהם הוא חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק המתנות – תיק 1000 ותיק 2000

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

כשהיא נמצאת תחת לחצים מכיוונים שונים, המשטרה ממשיכה לחקור באינטנסיביות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החשוד בעבירות על טוהר המידות. נתניהו נחקר היום (א') באזהרה בפעם השישית במעונו בירושלים בשני התיקים שבהם הוא חשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק המתנות - תיק המתנות וטובות ההנאה - תיק 1000; ותיק הפגישות עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס - תיק 2000. חקירתו החלה בסביבות השעה 16:30 אחר-הצהריים. 

החקירה צפויה להתמקד בתיק 1000, שבו חשוד נתניהו בקבלת מתנות יקרות-ערך בשווי מאות אלפי שקלים וטובות הנאה נוספות מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. לפי החשד, בתמורה סייע נתניהו בקידום אינטרסים של השניים. 

בחודש אוגוסט האחרון הפרקליטות חתמה עם ארי הרו, ראש מטה משרד ראש הממשלה לשעבר, על  הסכם עד מדינה שנועד לחזק את הראיות בשני התיקים. הרו מסר עדות בתיק 2000, לאחר שבמכשיר האייפון שלו נמצאו הקלטות של חלק מהשיחות שניהלו נתניהו ומוזס. הרו נכח גם בחלק מהפגישות. המשטרה חושדת כי לבקשת נתניהו, הרו ביצע כמה פעולות שנועדו לבדוק את האפשרות לממש את הסיכומים שאליהם הגיעו או חתרו נתניהו ומוזס.

במהלך החקירות ימשיך נתניהו להיות מעומת, בין היתר, עם הגרסה שנגבתה בלונדון מאיש העסקים,  ארנון מילצ'ן, שנחקר באזהרה בחשד למתן שוחד לנתניהו בתיק 1000, תיק המתנות.

לפי החשד, אחד מהאופנים שבהם לכאורה נתן נתניהו תמורה למילצ'ן הוא קידום העסקה למכירת ערוץ 10, למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו. נתניהו מכחיש את הדברים מכל וכל וטוען כי מערכת יחסיו עם מילצ'ן הייתה תמיד חברית בלבד.

נתניהו מכחיש את המיוחס לו. סנגורו של נתניהו, עו"ד יעקב וינרוט, אמר לאחרונה בראיון לתוכנית "עובדה" כי נתניהו נהג להתקשר אליו ולהתייעץ עמו לפני שהסכים לקבל את המתנות, סיגרים, שמפניות, תכשיטים, ודברים נוספים ממילצ'ן וכי וינרוט אישר לו כי מותר לקבל מתנות בין חברים. כדי להוכיח את קרבתו הרבה למילצ'ן סביבת נתניהו גם שחררה לתקשורת תמונות של השניים כשהם מחובקים ומסתחבקים. 

מנגד, העוזרת של מילצ'ן העידה במשטרה כי המתנות התקבלו לפי דרישה של הזוג נתניהו ולא ביוזמת מילצ'ן.