כץ: נמשיך להעסיק יהודים ברכבות בשבת למרות איום ליצמן

שר הרווחה חיים כץ: "אנחנו כל שבוע עושים דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבודה בשבת, אך אין ברירה, ימשיכו לעבוד יהודים בשבת, אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטיחותיים" ■ מעריך שהממשלה לא תיפול

יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר
יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר

ביום ו' האחרון איים שר הבריאות יעקב ליצמן להתפטר אם במדינת ישראל יערכו עבודות אחזקה ברכבות במהלך השבת. ברגע האחרון אישר שר הרווחה חיים כץ, שבמסגרת עבודות על המסילות בדרום, בדימונה ובבאר-שבע יועסקו השבת הזו רק מי שאינם יהודים.

אולם הבוקר אישר השר כץ בראיון ברדיו מורשת (קול ישראל, כאן) שאין ברירה אלא להמשיך את עבודות הרכבת בשבתות. "אם המדינה רוצה רכבת ומה לעשות שצריך שיעבדו על תחזוקת הרכבת בשבת", אמר כץ.

לדבריו, "אנחנו כל שבוע עושים דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבודה בשבת, אך אין ברירה, ימשיכו לעבוד יהודים בשבת, אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטיחותיים בגלל זה".

כץ ציין כי במהלך השבת האחרונה בקו דימונה לא עבדו יהודים, אבל במקומות אחרים כן עבדו עובדים יהודים בשבת האחרונה. להערכתו, הממשלה לא תיפול על הנושא הזה.

הבוקר התראיין השר יעקב ליצמן בגלי צה"ל, ולא מיהר לחזור על האיום שלו לפרק את הממשלה. לדבריו, הוא יצטרך להתייעץ עם מועצת גדולי התורה של יהדות התורה כדי להחליט איך להמשיך לטפל בנושא הזה. לדברי ליצמן, לא הובטח לו העדר עבודות שבת על ידי יהודים באזור תל-אביב, אלא רק בדרום. הוא ציין כי מדובר היה ב-25 עובדים בדרום, וככל הידוע לו, לא הועסקו שם יהודים במהלך השבת האחרונה