גם תחנת גלי ישראל מפסיקה את ההתקשרות עם שפ"א

התחנה שייכת לקבוצת רדיו ישראל, שבבעלותה גם תחנת רדיו ת"א שפרש משפ"א לפני שנתיים ■ מנכ"ל גלי ישראל: את הסיפור של רדיו גלי ישראל אנחנו יודעים לספר הכי טוב

ישראל פריד / צילום: איל יצהר
ישראל פריד / צילום: איל יצהר

תחנת רדיו נוספת מפסיקה לשווק את הפרסום שלה באמצעות שפ"א (שירותי פרסום ארציים): רדיו גלי ישראל הודיע לשפ"א כי החל מחודש נובמבר השנה תחל התחנה לשדר את זמן הפרסום שלה באופן עצמאי.

גלי ישראל היא התחנה השנייה מקבוצת רדיו ישראל שבבעלות צביקה שלום ויוסי סבן שמסיימת את עבודתה מול שפ"א. לפני שנתיים ביצעה תחנת רדיו תל-אביב - אף היא מקבוצת רדיו ישראל - מהלך דומה, התנתקה משפ"א ובחרה לשווק את זמן הפרסום שלה לבד.

שיווק הפרסום בשפ"א הוא מורכב מאוד - לא בגלל ביקוש או היעדר ביקוש לפרסום ברדיו אלא בשל העובדה שיד אחת משווקת תחנות שנמצאות בבעלויות שונות כשלכל תחנה הישגים שונים. התחנות החזקות יותר נחשבות אלה שבבעלותו של אלי עזור ויאיר בן-בסט.

מורכבות זו הביאה בעבר ללא מעט חיכוכים, כשחלק מהתחנות שמשווקות את זמן האוויר שלהן באמצעות שפ"א סברו כי לא בהכרח הן מקבלות את נתח הפרסום היחסי שעליהן לקבל. בעבר זה היה הזרז לפרישתו של רדיו תל-אביב, ונראה כי ההצלחה שלו למלא בעצמו את זמן הפרסום של שידוריו בשנתיים שחלפו מאז הפרישה היוו זרז לפרישה של תחנת גלי ישראל, שסברה כי היא יכולה לקבל נתחים גדולים יותר מזמן הפרסום שמשווק על-ידי שפ"א. אולם בשונה מרדיו תל-אביב, מדובר במהלך משמעותי יותר בהיבט זה, שכן התחנה נחשבת למצליחה ופופולרית בקרב מאזינים ומפרסמים. גלי ישראל, לעומתה, ממותגת יותר כתחנה המיועדת לקהל של יהודה ושומרון - למרות שהיא עצמה מתיימרת להיות תחנה המשדרת לכלל האוכלוסייה בפריסה ארצית.

מנכ"ל התחנה, ישראל פריד, מסביר היום את המהלך ואומר: "התחנה שלנו התפתחה מאוד בשנה האחרונה, הרחבנו את אופי התכנים באופן משמעותי וגייסנו טאלנטים כמו שרון גל, מנחם הורוביץ, נועם פתחי, יותם זמרי, ארז צדוק ואלעד לוי, שלהם יש פנים והכרה ציבורית. את הסיפור של רדיו גלי ישראל אנחנו יודעים לספר הכי טוב, ולכן יהיה לנו נכון יותר לעבוד באופן ישיר מול המפרסמים ומשרדי הפרסום".