זהבי הגיש תביעה נגד שטייף: "ביזתה אותי לצרכי רייטינג"

שדר הרדיו נתן זהבי תובע מהדס שטייף לפצות אותו ב-1.8 מיליון שקל בעקבות 13 פרסומים שונים שמהם עולה כי תקף והטריד מינית נשים שונות ■ "פרסמה השמצות נבזיות במיוחד ברף הגבוה ביותר האפשרי לשם פרסום עצמי" ■ שטייף בתגובה: "לרגע הזה חיכיתי, ניפגש בבית המשפט"

נתן זהבי / צלם: תמר מצפי
נתן זהבי / צלם: תמר מצפי

שדר הרדיו נתן זהבי הגיש הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע נגד העיתונאית הדס שטייף. זהבי טוען באמצעות עורכי דינו כי שטייף - שפרסמה בגלי צה"ל ובעמוד הפייסבוק שלה שורה של עדויות של נשים שלטענתן הוטרדו מינית או הותקפו מינית על ידו - "שמה לה למטרה לנצל את מעמדו התקשורתי (של זהבי) לשם פרסום עצמי, באמצעות השמצות נבזיות במיוחד ברף הגבוה ביותר האפשרי, הרומסות את שמו הטוב עד עפר".

שטייף, נטען בתביעה, "משמשת בית דין שדה - כתובעת, כשופטת וכתליינית בייחס ל'אמיתות העובדות' - כשבד בבד היא אינה חושפת ולו עובדה אחת רלוונטית לרבות את שמות ה'דמויות' מיקום האירועים ומועדם". בכך, נטען, "היא מונעת מהתובע יכולת אמיתית להתגונן מפני האשמות שווא אלו המופצות לכל עבר".

התביעה מתייחסת ל-13 פרסומים שונים של שטייף - בגלי צה"ל, בראיונות בכלי תקשורת אחרים, ובעמוד הפייסבוק שלה - כשבגין כל פרסום נדרש פיצוי בסך של 140 אלף שקל, ובסף הכל כ-1.8 מיליון שקל.

זהבי, שמכחיש את כל הפרסומים, טוען בתביעה - שהוגשה באמצעות עורכי הדין ליאור אפשטיין ושלומי וינברג - כי הפרסומים של שטייף "ביזו אותו" ו"הפכו אותו ללעג ולקלס בעיני הציבור הרחב ובקרב חבריו". עוד נטען כי פרסומים אלה של שטייף "נעשו בכוונת מכוון... להוציא דיבתו רעה, לפגוע בו, לייחס לו עובדות בלתי נכונות, המטילות בו דופי משמעותי, והכל לצרכי עוד קצת רייטינג צהוב, כששטייף משמשת כ'שופטת' המבצעת 'שיימינג' זדוני".

כזכור, לפני שבוע פרסמה שטייף בגלי צה"ל את העדות הראשונה של אישה שטענה כי זהבי תקף אותה מינית לפני 15 שנה. בעדותה של האישה, שלא נחשפה בשמה, וקולה עוות, היא נשמעה מספרת כיצד זהבי התנפל עלייה וניסה לנשק אותה נשיקה צרפתית. "הוא דיבר איתי כמה משפטים,ופתאום הוא פשוט התנפל עליי ותפס אותי בכוח. הוא ניסה לדחוף את הלשון שלו לתוך הפה שלי. הרגשתי מושפלת וחסרת אונים".

זהבי שהה באותה עת בחופשה שתוכננה מראש מתוכנית הרדיו היומית שלו ברדיו 103. אתמול, למרות העדויות שהצטברו נגדו, הוא חזר כמתוכנן להגיש את תוכניתו בה הוא משוחח עם מאזינים. בתוכנית הכחיש זהבי את כל טענותיה של שטייף, תקף אותה אישית, והצהיר כי יגיש נגדה תביעת לשון הרע כפי שאכן עשה הבוקר.

שטייף מסרה היום ל"גלובס" בתגובה: "אני שמחה (על התביעה שהוגשה) ניפגש בבית המשפט". בחשבון הפייסבוק שלה היא כתבה: "לרגע הזה חיכיתי... שמחה כי עכשיו יעמוד האיש על שולחן העדים ויתמודד עם כל אחת מהעדות שתגענה. אחת אחת, וייקח ככל שייקח. אמת יש אחת".