יוסרו המגבלות על פתיחת חשבון בנק באינטרנט

בנק ישראל החליט: תוסר המגבלה לפיה רק בעלי חשבון בנק קיים יוכלו לפתוח חשבון נוסף בערוצים הדיגיטליים ■ גיל פתיחת החשבון באינטרנט יירד מ-18 ל-16

כרטיס אשראי כספומט קניות נתח שוק צרכנות / צלם: פוטוס טו גו
כרטיס אשראי כספומט קניות נתח שוק צרכנות / צלם: פוטוס טו גו

הפיקוח על הבנקים החליט להסיר את המגבלות על פתיחת חשבון בנק בערוצים הדיגיטליים. ל"גלובס" נודע כי הפיקוח העביר באחרונה טיוטת חוזר לבנקים ולפיה הוא מבטל את המגבלות שחלו עד כה בפתיחת חשבון שאינה כוללת הגעה לסניף וזיהוי פנים אל פנים.

לפני קרוב ל-3 שנים אפשר בנק ישראל פתיחת חשבון ללא הגעה פיזית לסניף, אך קבע כי הדבר ייעשה תחת מגבלות, מחשש לניצול פתיחת החשבון בדרך זו להלבנת הון. המגבלה המרכזית הייתה שרק לקוח שהוא בעל חשבון בנק קיים יכול לפתוח חשבון נוסף בערוצים הדיגיטליים, וזאת מכיוון שהוא עבר למעשה הליך זיהוי פנים אל פנים והליך "הכר את הלקוח". תנאי נוסף היה ביצוע העברה בנקאית מהחשבון הקיים כתנאי לפתיחת החשבון - וגם תנאי זה בוטל.

מגבלה זו הביאה לכך שלקוחות צעירים, שהם הקהל המרכזי הנוטה להשתמש בערוצים הדיגיטליים לא יכולים לפתוח חשבון מבלי להגיע לסניף, מה שהם יוכלו לעשות כעת. בנוסף לכך הכללים הקודמים קבעו כי רק מגיל 18 ניתן לפתוח חשבון בערוצים הדיגיטליים, וגם מגבלה זו הוסרה, והיא עומדת כעת על גיל 16.

"בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית בנושא זיהוי ואימות חזותיים מרחוק, ולנוכח הרצון לפשט את תהליך הזיהוי והאימות בפתיחת חשבון מקוון ככל שניתן, אנו מבקשים לעדכן את ההנחיות בנושא פתיחת חשבון מקוון וניהולו", כותבים בפיקוח על הבנקים בטיוטת החוזר.