משרד הבריאות: צו הפסקה מנהלי לסניף יינות ביתן בעתלית

הצו מורה על סגירה מידית של הסניף בעקבות ביקורת שנערכה בסניף ובה נמצאו ליקויים רבים "המהווים סכנה מידית לבריאות הציבור" ■ בין היתר, מוצרי המזון שהתקבלו הונחו בשני משטחי עץ על הכביש האחורי של הסופר חשופים לשמש למשך זמן רב ■ עוד נחשף כי אין הפרדה באחסון בין חומרי ניקוי לבין מוצרי מזון

יינות ביתן / צילום: תמר מצפי
יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

משרד הבריאות הוציא היום (ב') צו הפסקה מנהלי למרכול יינות ביתן בסניף עתלית. ד"ר אירינה וולוביק, רופאת נפת חדרה, חתמה על צו הפסקה מנהלי מידי למרכול יינות ביתן- סניף עתלית הממוקם ברח' הרדוף ( מרכז מסחרי) עתלית.

הצו מורה על סגירה מידית של הסניף בעקבות ביקורת שנערכה בסניף ובה נמצאו ליקויים רבים "המהווים סכנה מידית לבריאות הציבור", כך לפי הצו. בין היתר נמצא כי המצב התברואתי במרכול ירוד ביותר. שנית, מוצרי המזון שהתקבלו הונחו בשני משטחי עץ על הכביש האחורי של הסופר חשופים לשמש למשך זמן רב. עוד נמצא כי טמפ' המוצרים הייתה גבוהה מעל המותר בתקנות כשחלק מהמוצרים היו מופשרים. סחורה שכללה בשר ודגים שהיו מעל לטמפרטורה המותרת הושמדה.

ליקוי אחר נמצא במקרר גיבוי נקניקים שבמחסן, שם נטען כי נמצאו בערבוביה מוצרי מזון מעופשים ומקולקלים יחד עם מוצרי מזון בעלי אורך חיי מדף תקינים, זאת לצד מוצרי מזון המיועדים להחזרה שהיו מפוזרים בין הסחורה בעלת אורך חיי מדף תקינים. זאת ועוד הביקורת חשפה כי אין הפרדה באחסון בין חומרי ניקוי לבין מוצרי מזון, המדפים היו מלוכלכים ומעופפים מתים נמצאו בין הסחורות.

עוד מצוין כי "המצב התברואי בעסק ירוד ביותר מזה מספר שנים, דבר שהוביל להזמנת נציגי העסק למספר שיחות הבהרה הן לפני שנתיים והן לפני שנה בחודש נובמבר 2016. בנוסף אך לפני 5 חודשים, בחודש יולי 2017, גם נערך שימוע לעסק שבנדון לפני צו הפסקה מנהלי עקב מצב תברואי ירוד ביותר שהיווה סכנה לבריאות הציבור. נוכח הצהרות נציגי העסק שנשמעו אז ותיקון הליקויים המסכנים לא הוצא צו. בביקורת האחרונה מיום 17.11.15 נמצא כי חלה החמרה במצב העסק באופן שעלול לסכן את בריאות הציבור".

במסגרת שימוע שנערך לנציגי העסק הבטיחו נציגי העסק כי חלק מהליקויים תוקנו אך נדרש פרק זמן נוסף של 48 שעות להשלמת יתר התיקונים. עוד נמסר בשימוע כי מצב העסק הירוד נבע מהחלפת עובדים וכי יפעלו להטמעת נהלי העבודה בקרב העובדים החדשים".

"על העסק להיות סגור ללא כל פעילות יצרנית ושיווקית מרגע קבלת צו זה", כך הודיעה ד"ר וולביק. הצו יהיה תקף למשך 30 יום עם אופציה להארכה ל-30 יום נוספים.