48 שעות לאחר הצו המנהלי - סניף יינות ביתן שב לפעילות

סניף יינות ביתן בעתלית נסגר ביום שני אחרי בעקבות צו סגירה שהוציא משרד הבריאות ובו פירט שורה של ליקויים שנמצאו בביקורת ■ סמנכ"ל התפעול של הרשת: "ההודעה של משרד הבריאות הייתה מעט קיצונית הפעם"

יינות ביתן / צילום: תמר מצפי
יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

48 שעות אחרי שסניף יינות ביתן בעתלית נסגר אחרי בעקבות צו סגירה שהוציא משרד הבריאות ובו פירט שורה של ליקויים שנמצאו בביקורת - הסניף שב היום (ד') לפעילות. הליקויים שצוינו בדוח משרד הבריאות טופלו, ובביקורת חוזרת אושר הסניף לפתיחה מחדש. הליקויים כללו שורה של מפגעים תברואתיים וטענות לאחזקה לא ניאותה של מוצרי מזון.

אפי ביתן, סמנכ״ל התפעול של הרשת, הגדיר את הודעת משרד הבריאות החמורה כקיצונית: "ההודעה של משרד הבריאות הייתה מעט קיצונית הפעם. יש לנו מערכת יחסים טובה וארוכת שנים איתם ולכן הופתענו מאוד. טיפלנו בליקויים שעלו מתוך הדו"ח ואני שמח שהצלחנו להחזיר את הסניף לפעילות לטובת קהל לקוחותינו.״

משרד הבריאות הודיע לפיכך על ביטול צו ההפסקה המנהלי.

ביום ב' חתמה ד"ר אירינה וולוביק, רופאת נפת חדרה, על צו הפסקה מנהלי מידי למרכול יינות ביתן- סניף עתלית הממוקם ברח' הרדוף ( מרכז מסחרי) עתלית.

הצו הורה על סגירה מידית של הסניף בעקבות ביקורת שנערכה בסניף ובה נמצאו ליקויים רבים "המהווים סכנה מידית לבריאות הציבור". בין היתר נמצא כי המצב התברואתי במרכול ירוד ביותר. שנית, מוצרי המזון שהתקבלו הונחו בשני משטחי עץ על הכביש האחורי של הסופר חשופים לשמש למשך זמן רב. עוד נמצא כי טמפ' המוצרים הייתה גבוהה מעל המותר בתקנות כשחלק מהמוצרים היו מופשרים. סחורה שכללה בשר ודגים שהיו מעל לטמפרטורה המותרת הושמדה.