נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה ב-4.6%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ טבע לקראת גל פיטורים נרחב ■ הפועלים יפריש עוד 80 מיליון דולר בגין החקירה בארה"ב

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה. עם פתיחת המסחר בבורסה פקעו האופציות החודשיות על מדד ת"א 35. רוב בורסות אסיה עלו הבוקר למעט סין שנפלה, בורסת יפן סגורה היום לרגל חג מקומי. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה.

 

בוול סטריט המדדים סגרו אמש במגמה מעורבת שבין ירידה של 0.3% לעלייה של 0.1%. באסיה סין צונחת יותר מ-2%. החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים כעת.

חברת טבע  הייתה במוקד המסחר היום בת"א, על רקע הערכות לגל פיטורים נרחב שצפוי להגיע לעד כ-20% מכוח האדם של החברה. טבע מעסיקה כיום קרוב ל-57 אלף עובדים ועיקר הפיטורים צפויים להיות בארה"ב ובאירופה. בישראל טבע צפויה לבקש להיפרד מיותר מ-1,000 עובדים.

בנק הפועלים  מפריש עוד 80 מיליון דולר בגין חקירת הרשויות בארה"ב, בהמשך להפרשה שכבר ביצע הבנק ברבעונים קודמת, כך שסך ההפרשה עד כה מגיעה ל-960 מיליון שקל

חברת הביטוח מגדל   הודיעה על עזיבתם של היו"ר יוחנן דנינו, המפכ"ל לשעבר, ושל המנכ"ל ובנו של בעל השליטה, עופר אליהו. בעל השליטה שלמה אליהו לא מרוצה ממצבה של מגדל ומהידרדרותה, והכריז על זעזוע בהנהלה כדי לשנות את המצב. החברה צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי ביום ראשון הקרוב.

מצבה הכלכלי של חברת ההחזקות קרדן אן.וי.  מחמיר והולך, והחשש מחוסר יכולתה לפרוע את חובותיה מחריף את המאבק בין נושיה השונים על שארית נכסיה.

מניית דלק רכב  איבדה מתחילת השנה כ-13%, כשבשוק קיימת דאגה מן האופק הכלכלי של החברה. המומנטום השלילי במניה מביא לידי ביטוי הן את ההתקררות הענפית והן את האתגרים הייחודיים לחברה.

קבוצת הביטוח הראל השקעות  דיווחה על גידול ניכר של 193% ברווח הכולל מתחילת השנה, שהסתכם בכ-601 מיליון שקל, בעוד שהרווח הכולל ברבעון השלישי שמר על יציבות, ברמה של 164 מיליון שקל. בשורה העליונה, רשמה החברה גידול של כ-13% בהכנסות מפרמיות, כשהרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים גדל ב-210% ונחתך ברבעון האחרון בכ-50%, ביחס לתקופות המקבילות ב-2016.