בקשה לבית המשפט להתיר פרסום פרטי חקירת אירונאוטיקס

תנועת "הצלחה" פנתה היום (ה') לבית המשפט בבקשה דחופה להתיר את פרסום פרטי החקירה

"הצלחה", תנועה צרכנית לקידום כלכלה הוגנת, הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה דחופה להסיר ולבטל את צו איסור הפרסום שניתן ב-13 בנובמבר בפרשת אירונאוטיקס.

בצו שניתן ב-13 בנובמבר, בית המשפט התיר לפרסם (כפי שפורסם גם ב"גלובס") כי "נגד חברת אירונאוטיקס הבורסאית מתנהלת חקירה בקשר לעסקה מול לקוח מהותי". הצו אסר פרסום פרטים נוספים על הפרשה לרבות ציטוטים מלאים או חלקיים מכלי תקשורת זרים או מהרשת.

אתמול (ד') צמצמה המשטרה את הצו מעט כשהתירה לפרסם בנוסף כי החקירה נגד חברת אירונאוטיקס מתנהלת "בקשר לעסקה מול לקוח מהותי. החקירה עוסקת באירוע שבגינו הותלו רישיונות החברה כפי שדווח לבורסה ב28 באוגוסט 2017". שאר הפרטים, כולל זהות החשודים או ציטוט מפרסומים בכלי תקשורת זרים או הפנייה אליהם, עדיין אסורים בפרסום.

באמצעות עו"ד אלעד מן, טוענת "הצלחה" כי אין כל תכלית בהטלת צו איסור הפרסום הגורף לאור הפרסומים הרבים אודות הפרשה שכבר פורסמו בעבר בארץ ובחו"ל. "בין אם מדובר על עניינים לטובת החקירה בשל שיבוש אפשרי או סיקול פעולות חקירה ובין אם מדובר על מידע שנחקרים ועדים שעלולים להיחשף אליו כמו גם בשאלות של בטחון המדינה ויחסי החוץ שלה, הרי שמידע זה כבר קיים לפחות בידיעתו של חלק מהציבור - ודאי שמחוץ לישראל שם אין כל אפקטיביות לצו האמור". עוד טוענת הצלחה בבקשתה, בין היתר, כי למשטרה אין סמכות להורות בעצמה על צמצום הצו וכי הסמכות שמורה לבית המשפט שהוציא את הצו מלכתחילה.

אירונאוטיקס עוסקת במתן פתרונות מודיעיניים על בסיס מערכות בלתי מאוישות, עם סוגים שונים של מטוסים ללא טייס (מל"טים), ומחלקת את פעילותה לשלושה תחומים עיקריים: מערכות בלתי מאוישות, מערכות אלקטרו-אופטיות, ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת ומנועים למל"טים.

מנכ"ל החברה מיבנה הוא עמוס מתן, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בחברה הביטחונית המתחרה, אלביט מערכות. היו"ר של החברה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') איתן בן אליהו. החברה עוסקת בעיקר ביצור וביצוא של מערכות מל"טים (מטוסים ללא טייס), בלוני תצפית, מרעומים לפצצות ומערכות ניווט מתקדמות.

בעלי המניות המרכזיים של החברה הן הקרנות בראשית, ויולה ו- KCPS . בעבר החברה נקלעה לקשיי תזרים ואף צמצמה את מצבת העובדים שלה. בשנים האחרונות חל שיפור במצב החברה בתום תהליך הבראה ארוך, והיא החלה לפעול בשווקים הביטחוניים בפרופיל גבוה יותר - בניסיון להשיג עסקאות נשק שיגדילו את מכירותיה ויבססו אותה.