הותמ"ל אישרה שתי תוכנית בעכו ובאבו גוש לבניית 8,900 יח"ד

התוכנית בעכו כוללת הקמת רובע מגורים חדש ובו 8,300 יחידות דיור ■ 600 יחידות דיור הוקצו באבו גוש - 60 מתוכן עבור דירות קטנות ■ מתכננת הוועדה: "שתי תוכניות חשובות המייצרות כל אחת מהן שכונות איכותיות המתחשבות במאפיינים הייחודים של הישובים"

עכו / צילום: איל יצהר
עכו / צילום: איל יצהר

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) שבמינהל התכנון, בראשות סגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, אישרה שתי תוכניות למגורים בעכו ובאבו גוש הכוללות יחד היצע עתידי של כ-8,900 יחידות דיור.

התוכנית בעכו כוללת הקמת רובע מגורים חדש ובו 8,300 יחידות דיור בתמהיל בנייה מגוון הכולל בנייה מרקמית של עד 10 קומות, בנייה גבוהה של עד כ-20 קומות ובנייה צמודת קרקע בהיקף מצומצם. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,000 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, ו-300 יחידות דיור יוקצו עבור דיור מוגן. התוכנית ממוקמת מעברו המזרחי של כביש 4, וכוללת בנוסף גם 455 דונם עבור שטחי ציבור פתוחים, 280 דונם עבור שטחי ציבור בהם גני ילדים, בתי ספר, מבני דת ורווחה וכן הקמת מוזיאון. בנוסף, 314 דונם יוקצו במסגרת התוכנית עבור שטחי תעסוקה בהיקף של 800אלף מ"ר, ו-64 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר. מהותמ"ל נמסר היום כי במסגרת התוכנית, "הושם דגש גם על הפחתת התלות בכלי רכב פרטיים, זאת באמצעות הקמת תחנת רכבת חדשה לעכו וחיבורה למסילת כרמיאל-חיפה וכן הקמה של נתיבי תחבורה עתירת נוסעים (מטרונית) בשדרות הראשיות שיעברו בתוך רובע המגורים החדש. במקביל כוללת התוכנית מחלף עתידי לצירי התנועה הארציים, כביש 4 וכביש 85 תוך שיפור החיבור של העיר עכו עם מערכת הדרכים הארצית". התוכנית קודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון על ידי משרד קורין אדריכלים ובשיתוף פעולה עם עיריית עכו.

התוכנית שאושרה באבו גוש כוללת כ-600 יחידות דיור, כאשר 60 יחידות דיור מתוכן יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית ממוקמת בחלקו המערבי של היישוב וקובעת הקמת מבני מגורים בבנייה רוויה של עד 4 קומות. לצד יחידות הדיור, התוכנית כוללת גם כ-26 דונם עבור שטחים פתוחים וכן הקמת מלון חדש ובו 100 חדרים. מהותמ"ל נמסר כי "התוכנית נמצאת בחלקה על קרקעות שבבעלות המדינה, דבר אשר שיאפשר את שיווקה גם לחסרי קרקע בהתאם להחלטת הממשלה מס 346 ליישום המלצות צוות מאה עשרים הימים לעניין תכנון ובנייה במגזר המיעוטים, תוך מתן מענה למצוקת הדיור במגזר הערבי". התוכנית קודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון והוכנה על ידי משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים.

אריאל יוצר, יו"ר הוועדה, אמר עם אישור התוכניות כי: "אישור התכניות מהווה אבן דרך חשובה ביישום הסכם הגג בעכו, וביישום החלטת הממשלה וצוות מאה עשרים הימים לקידום בנייה ביישובי מיעוטים".

דקלה פרסיקו, מתכננת הוועדה הוסיפה: "בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות אישרה הוותמ"ל שתי תוכניות חשובות המייצרות כל אחת מהן שכונות איכותיות המתחשבות במאפיינים הייחודים של הישובים. התכניות מאגדות בתוכן עקרונות של תכנון מודרניים הכוללים צפיפות, מגוון סוגי מגורים תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ושילוב שימושים ליצירת שכונות חיות ופעילות".