הבורסה בת"א ננעלה בירידות שערים; טבע זינקה בכ-3.5%

ענקית התרופות טבע הודיעה על מבנה ארגוני חדש ועל עזיבתם של 3 בכירים ■ סיריוס מימשה את האופציה לרכישת מניות הפניקס - האם יתקבל אישור מהממונה? ■ לוקסי רוצה להנפיק את הפעילות מול אמזון באוסטרליה או בסינגפור

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') במגמה שלילית, בעוד בשוקי העולם נרשמות ירידות שערים.

 

החברה הזרה סיריוס (Sirius), הנמצאת בבעלות סינית, ממשיכה להתקדם בניסיונה לרכוש את השליטה בחברת הביטוח הפניקס . דלק עדכנה אתמול (א') על החלטתה של סיריוס לממש את אופציית הקול (Call) שהוענקה לה, לרכישת יתרת מניות הפניקס (47%) בהן מחזיקה דלק תמורת כ-2.3 מיליארד שקל. 

מניית חברת התרופות טבע  זינקה בכ-3.5%. לקראת סיום המסחר הודיעה החברה על מבנה ארגוני חדש ועל עזיבתם של 3 בכירים. 

חברת ההשקעות לפידות קפיטל , שנמצאת בשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי) , מקדמת את הנפקת זרוע הסחר הבינלאומי שלה, גאבל (Gaval) באוסטרליה ובסינגפור, במקביל לעצירת מהלך ההנפקה בתל אביב. זאת, כך נודע ל"גלובס", על רקע הצעות להנפקת הפעילות הצומחת, לפי שווי של יותר מ-150 מיליון דולר מעבר לים - גבוה מהתמחור שהיא יכולה לקבל על פי ההערכות בתל-אביב (כ-120 מיליון דולר). (לסיפור המלא)

חברת ההחזקות קנון  דיווחה אתמול כי היא מוכרת את החזקתה באיי.סי פאואר, פעילות האנרגיה שלה באמריקה הלטינית, בכ-1.3 מיליארד דולר (1.18 מיליארד דולר פלוס מזומן) לקרן הפרייבט אקוויטי I Squared Capital, המתמחה בהשקעות בחברות תשתיות ואנרגיה באמריקה הלטינית.

לכ-30 חברות זרות הפועלות בתחום הנדל"ן, שגייסו בתל-אביב אג"ח בהיקף של יותר מ-18 מיליארד שקל, מצטרפת כעת חברת המימון החוץ-בנקאי פננטפארק (PennantPark Floating Rate Capital). החברה, שבשליטת ארתור פן, ביצעה בשבוע שעבר הנפקת אג"ח מוצלחת, שבה נרשמו ביקושי יתר של 1.4 מיליארד שקל בשלב המוסדי. מגייסת חוב פוטנציאלית נוספת בישראל, הפועלת בשוק הגלובלי, היא ענקית המשרדים WeWork , העוסקת בהקמה ובניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. מייסדי החברה, בראשות הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי, ביקרו באחרונה בישראל, וביצעו סבב פגישות עם גופים מוסדיים בולטים. ככל הידוע, בשלב זה לא התקבלה החלטה להנפיק אג"ח בבורסה המקומית, אולם לא מן הנמנע כי החברה תנקוט צעד כזה בהמשך.

ביום חמישי האחרון הגישה קבוצת אפריקה ישראל לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה דחופה לכינוס אסיפת נושים לצורך אישור הסדר החוב שלה על-פי סעיף 350 לחוק החברות. את הבקשה הגישה אפריקה ישראל  בהסכמת קבוצת סיידוף שתרכוש את הבעלות המלאה עליה במסגרת ההסדר, וכן בהסכמת הנאמן למחזיקי אגרות החוב של שתי הסדרות הגדולות (כ"ו וכ"ז) שהנפיקה החברה בעבר. עם זאת, מהבקשה נעדרת הסכמת הנאמן לסדרה השלישית והקטנה ביותר (כ"ח), וזאת בשל מחלוקת בין הסדרות על דרך חלוקת התמורות במסגרת ההסדר.

בסוף השבוע האחרון פורסם כי הבנקים החליטו להסיר את הכפפות בכל הנוגע לחובות הקבוצה למערכת. בשוק ההון בסך-הכול רואים במהלך של הרחקת אלוביץ' מ-בזק  מהלך חיובי לחברה, כאשר חרב הדיבידנדים תוסר מעל צווארה ואולי אף תשפר את יחסיה עם הרגולציה. גם אינטרנט זהב  ו-בי קומיונקיישנס  בולטות.

הצוות הבין-משרדי לבחינת הקמת בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות, פרסם אתמול דוח ביניים, בו הציג בין היתר את הדרישות לרישום ותנאים למסחר מהחברות שירצו להצטרף למסחר. בין היתר ממליץ הצוות לקבוע היקף גיוס מינימלי של 6 מיליון שקל - סכום שלראייתו מהווה את "הרף המקסימלי לגיוס בפלטפורמת 'מימון המונים'", ושווי חברה מקסימלי של 300 מיליון שקל, "אחרי הכסף". במקרה בו שווי השוק של חברה שתיסחר בבורסה זו יעלה על 600 מיליון שקל, אותה חברה תוכפף לכללי הרגולציה (דיווח וממשל תאגידי), "אשר חלים בבורסה הראשית ותוך מתן תקופת היערכות מתאימה ליישום כללים אלה".