לוקסי לוקח את Gaval להנפקה באוסטרליה או בסינגפור

חברת ההשקעות קיבלה על פי ההערכות הצעות להנפיק בחו"ל את החברה הבת העוסקת בסחר בינלאומי לפי שווי של יותר מ-150 מיליון דולר

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

חברת ההשקעות לפידות קפיטל , שנמצאת בשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי), מקדמת את הנפקת זרוע הסחר הבינלאומי שלה, גאבל (Gaval) באוסטרליה ובסינגפור, במקביל לעצירת מהלך ההנפקה בתל אביב. זאת, כך נודע ל"גלובס", על רקע הצעות להנפקת הפעילות הצומחת, לפי שווי של יותר מ-150 מיליון דולר מעבר לים - גבוה מהתמחור שהיא יכולה לקבל על פי ההערכות בתל אביב (כ-120 מיליון דולר).

לפידות דיווחה לבורסה כי גאבל "התקשרה בהסכם עם חברת ייעוץ זרה, שלפיו תשמש חברת הייעוץ יועצת ומנהלת ההנפקה האפשרית של מניות גאבל בבורסה זרה במארס 2018".

שתי קבוצות המוצרים העיקריות של לפידות בתחום הסחר הבינלאומי הן ביגוד ומוצרי ספורט והנעלה. נוסף על כך, לפידות פועלת בתחום האביזרים הנלווים, הכולל שיווק אביזרי אופנה וספורט משלימים, כמו שעונים, בשמים, תכשיטים, תיקים ועוד. שותפה של לפידות בחלק מהפעילות הוא זאב פלקוביץ'.

במאי השנה דיווחה לפידות כי היא מקדמת את הנפקת פעילות הסחר בתל אביב, כאשר הצפי למכירות ב-2017 עמד אז על כ-100 מיליון אירו. בהמשך השנה הופחתה תחזית המכירות ל-90 מיליון אירו, על רקע היחלשות הדולר והליש"ט מול האירו, שהביאה לירידה בהכנסות החברה מהפעילות בארה"ב ובבריטניה. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הניב מגזר הסחר לחברה הכנסות של 59 מיליון אירו.

תוצאות מגזרי הפעילות של לפידות מתחילת השנה
 תוצאות מגזרי הפעילות של לפידות מתחילת השנה

מניית לפידות עלתה ב-100% בשנה

לפידות פועלת בשלושה תחומים: שיווק ומכירה של טלפונים סלולריים באמצעות סאני תקשורת , סחר בינלאומי, ופעילותה המסורתית של החברה בתחום הקידוחים. החברה דיווחה היום על ירידה של 16% ברווח הנקי ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-16.8 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה יציבות ברווח הנקי של החברה, ברמה של כ-40 מיליון שקל.

תוצאותיה הכספיות של לפידות מושפעות לחיוב בעיקר מהמשך השיפור בפעילות של סאני תקשורת, שהכנסותיה צמחו בינואר-ספטמבר השנה ב-19.7%, לרמה של כ-828 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ב-185% ל-38 מיליון שקל.

לוקסי, נזכיר, הוביל ב-2015 הסדר חוב ענקי בסאני (שנקראה אז סקיילקס), בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, שכלל "תספורת" של לפחות 50% - מהלך שבעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה בחברה במקום איש העסקים אילן בן דב, בעל השליטה הקודם.

סאני נהנתה השנה מההשקה המוצלחת של מכשירי סמסונג מסדרת S8 במאי, לצד השקת מכשירים נוספים ואביזרים נלווים. החלטתו של שר האוצר, משה כחלון, על ביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים באפריל, תרמה אף היא לעלייה במכירות.

מניית לפידות הגיבה לדיווח היום בחיוב, והשלימה התקדמות של קרוב ל-100% בשנה האחרונה. שווי החברה בבורסה הגיע לכ-690 מיליון שקל. הונה העצמי של לפידות עמד בסוף ספטמבר על כ-331 מיליון שקל, ובקופתה היו מזומנים בהיקף של 310 מיליון שקל.

אמיר תירוש, מנכ"ל לפידות, מסר היום כי "תוצאות השיא של סאני תקשורת הן על רקע חיזוק משמעותי לו זכו מערך ההפצה והקשר עם הקמעונאים, שיפור במערך ה-B2B והידוק הקשר עם סמסונג. זאת, נוסף על שיפור דרמטי במבנה ההון של החברה".

לדבריו, "אנו מאשררים את הצפי לסך הכנסות שנתיות של כ-90 מיליון אירו בפעילות הסחר הבינלאומית בשנת 2017, וצופים כי פעילות זו תמשיך לצמוח בשיעור משמעותי גם ב-2018. קיימת התקדמות משמעותית במגעים להנפקת פעילות זו בחו"ל והצפת ערך למשקיעים. פעילות תשתיות המים נהנית מביקוש גואה לקידוחים. החברה מתעתדת לרכוש מכונת קידוח נוספת על מנת לעמוד בזרם העבודות הצפוי בשנים הקרובות".