יו"ר רשות ני"ע מינה את ציפי גז-גילוני למנהלת מחלקת חקירות

עו"ד גז-גילוני תחליף את עו"ד אלי לוי שהודיע לאחרונה על פרישתו מהרשות

 עו"ד ציפי גז-גילוני / צילום: גיא אסייג
עו"ד ציפי גז-גילוני / צילום: גיא אסייג

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, מינה את עו"ד ציפי גז-גילוני למנהלת מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר. זאת, בעקבות פרישתו מהתפקיד לאחרונה של עו"ד אלי לוי.

לוי הודיע על פרישתו לפני כשבוע. גז-גילוני, אשר שימשה כמשנה שלו תיכנס לתפקיד.

בין השנים 2007-2017 כיהנה עו"ד גז-גילוני כיועצת המשפטית של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ובמהלך שנים אלה מונתה למשנה למנהל המחלקה. בתקופה זו ליוותה באופן הדוק תיקי חקירה רבים ובהם התיקים בפרשת ג'קי בן זקן ומנופים פיננסים, דן כהן, פרשת השוחד בחברת החשמל וסימנס, תיק הרצת המניות של נוחי דנקנר ב-אי.די.בי, פרשת התרמית בניירות ערך לכאורה של אמיר ברמלי, פרשת יוטרייד, אבוג'ן ועוד. בנוסף, הייתה שותפה ליישום חוק האכיפה המנהלית והטמעתו, כמו גם למהלכים רבים נוספים.

בשנה האחרונה ניהלה עו"ד גז-גילוני את מחלקת ליווי חקירה בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ובמסגרת תפקיד זה היא אמונה על ליווי תיקי החקירה במחוז.

גז-גילוני הגיעה למחלקת החקירות לאחר ששימשה כפרקליטה במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) והופיעה בתיקי ניירות ערך רבים ובהם תיקי דסק"ש, מודגל ואופמת (בין השנים 1999-2007). היא בעלת תואר ראשון ותואר שני במשפטים, שניהם בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית. את טרום התמחותה קיימה אצל השופטת מרים נאור (לימים נשיאת בית המשפט העליון) ואת התמחותה אצל פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל (לימים שופטת בית המשפט העליון).

יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, אמר היום (ב'): "לציפי ניסיון עשיר ורלוונטי ביותר משנותיה כפרקליטה, ובוודאי מהתקופה הארוכה בה כיהנה כיועצת המשפטית של המחלקה. אני סמוך ובטוח כי ציפי תביא לידי ביטוי את ניסיונה העשיר והמגוון בתפקידה החדש והמאתגר".