חוק איסור פרסום המלצות המשטרה עבר בקריאה ראשונה

החוק, שיאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה, עבר ברוב של 46 תומכים מול 37 מתנגדים ■ לפי נוסח החוק, תחולתו תהיה מיידית גם על חקירות שנפתחו וטרם סוכמו ע"י המשטרה - כלומר גם על חקירות רה"מ נתניהו

מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת
מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת

הכנסת הצביעה הערב (ב') בקריאה ראשונה בעד חוק שיאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה. החוק עבר ברוב של 46 תומכים מול 37 מתנגדים. הצעת החוק תועבר כעת לוועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ דוד אמסלם, שתעבור על ההצעה ותכין אותה לקריאה שנייה ושלישית.

לפי נוסח החוק, תחולתו תהיה מיידית גם על חקירות שנפתחו וטרם סוכמו על-ידי המשטרה. כלומר, החוק יחול גם על חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הליכי החקיקה הבאים עשויים לקחת עוד כשבוע או מעט יותר, ולאחר מכן, כעבור 14 יום מפרסום החוק ברשומות, הוא יהיה בתוקף.

לבקשת האופוזיציה נערכה הערב הצבעה שמית, וכך אפשר היה לראות שחברי הכנסת של כולנו הגיעו באופן חלקי כדי להשתתף בהצבעה. זאת למרות הודעות מרובות של חברי סיעת כולנו שהם אינם בעד החוק הזה ורואים בו פגיעה בשלטון החוק.

מטעם כולנו נעדרו מן ההצבעה: השר אלי כהן וחברות הכנסת רחל עזריה ומרב בן-ארי. גם חבר הכנסת מהליכוד בני בגין בחר שלא להשתתף בהצבעה. ראש הממשלה נתניהו נעדר אף הוא מן ההצבעה, כמו גם בשלבים קודמים בהצבעה על החוק הזה, שנתפס כחוק שנתפר במיוחד עבורו.

יותר מוקדם היום הסביר שר האוצר משה כחלון את האופן שבו סיעת כולנו מתכוונת לתמוך בחוק הזה. לדבריו, הוא סומך על היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שיוודא כי החוק לא יחול ספציפית על החקירות נגד נתניהו.

ח"כ רחל עזריה פרסמה הודעה ממש בעת ההצבעה: "אני מתנגדת לחוק ההמלצות, כי זהו חוק שנותן עוד כוח לאנשים חזקים שנמצאים תחת חקירה, ופוגע בחושפי שחיתות. באותו רגע שהחוק הפך להצבעת אי-אמון, החלטתי לצאת מאולם המליאה יחד עם ח"כ בני בגין. חופש ההצבעה שניתן בסיעה איפשר לרכך את החוק. מנדלבליט יוכל לבקש את המלצות המשטרה לגבי ראש הממשלה, וזהו הישג משמעותי".