בשבת: ועד עובדי רש"ת ישבית את נמל התעופה בן-גוריון

השביתה הוכרזה עקב האצת מהלך של ראשי יישובים באזור השפלה, בהובלת השר דרעי, לגביית כספים מרשות שדות התעופה ■ העובדים טוענים: "רה"מ התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות"

נתבג / צילום: תמר מצפי
נתבג / צילום: תמר מצפי

טסים בשישי או בשבת? היכונו לשיבושים. ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע היום (ג') כי מכניסת השבת ועד צאתה נתב"ג יפעל במתכונת יום כיפור. המשמעות: שביתה מלאה בשדה.

הודעת ועד העובדים מפרטת את הסיבה לשביתה, שתוביל ככל הנראה לשיבושים בלוח הטיסות: "לאחר ששר הפנים, אריה דרעי, הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, שמטרתה הכשרת מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה; לאחר שהוגשה עתירה בנושא שאמורה להיות נדונה בבג"ץ, מאיצה הוועדה את פעולתה כדי להקדים את ההליך המשפטי.

"יודגש כי כבר בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף יישוב באזור ומתפעלת הכול באופן עצמאי ועל חשבונה, איננה מקבלת שום שירות מוניציפלי מאף אחד מהיישובים הסמוכים, משלמת מסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על-ידי המדינה, אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה".

יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, מסר: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות, שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות, והכול עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח.

"אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר יהיו אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו, אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האזור".

דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר כי "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים, וההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על-מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם". 

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "אנו דוחים כל ניסיון להשפיע על מהלך עבודתה התקין של הוועדה. הדיונים ימשכו כמתוכנן, ומסקנות הוועדה בעניין נתב"ג יוגשו לשר".