באר יעקב: פורסם מכרז לדיור להשכרה בהיקף של 234 יח"ד

הפרויקט ימוקם בשכונה חדשה אשר עתידה להיבנות בחלקה הצפוני של באר יעקב, שכונה שעתידה לכלול כ-920 יחידות דיור חדשות בסך-הכול לצד שטחי מסחר ותעסוקה, מתקני ספורט ונופש, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים

מכרז חדש לשכירות ארוכת טווח בבאר יעקב/ קרדיט הדמיה – Arceffect
מכרז חדש לשכירות ארוכת טווח בבאר יעקב/ קרדיט הדמיה – Arceffect

החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה (דירה להשכיר) ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמו מכרז חדש לשכירות ארוכת טווח בבאר יעקב. מדובר במכרז המתייחס לקרקע עליה יוכל הזוכה לבנות 234 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח וכן 500 מ"ר למסחר ותעסוקה. מכרז זה הוא פועל יוצא של תוכנית שאושרה בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) ולכן הוא כולל 50% דירות שיושכרו לזכאי תוכנית מחיר למשתכן בשכר דירה מופחת ועוד 50% דירות שיושכרו לציבור הרחב במחירי שוק חופשי. נזכיר כי בפרויקט רגיל של דירה להשכיר, מדובר רק ברבע מהדירות שיושכרו בשכר דירה מופחת.

הפרויקט ימוקם בשכונה חדשה אשר עתידה להיבנות בחלקה הצפוני של באר יעקב, שכונה שעתידה לכלול כ-920 יחידות דיור חדשות בסך-הכול לצד שטחי מסחר ותעסוקה, מתקני ספורט ונופש, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. השכונה ממוקמת בקרבת כביש 44 בסמוך לחיבור עתידי לכביש 431.

הפרויקט האמור שפורסם כעת למכרז, כולל שלושה בנייני מגורים בני 18 ו-25 קומות, מעל קומות מסחר ותעסוקה בשטח של כ-500 מ"ר. המכרז משווק במודל הסטנדרטי של דירה להשכיר לפיו יושכרו הדירות לתקופה מינימלית של 20 שנה. הזוכה במכרז יהיה אחראי על הקמת הפרויקט כמו גם תפעולו ותחזוקתו במהלך התקופה כאשר לאחר 20 שנה יוכל הזוכה למכור הדירות בשוק החופשי.

המועד האחרון להגשת הצעות מצד קבלנים יזמים וקרנות ריט הוא 12 לפברואר 2018.

מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר עוזי לוי אמר היום כי "כמחצית מהדירות שישווקו במכרז הזה תהיינה במחיר מפוקח ובהפחתה של 20% על מחיר השוק. עד לסוף השנה יפורסמו מכרזים גם בנצרת עילית ובכרמיאל. נוכח ההיענות הגדולה של ציבור היזמים/קבלנים והשוכרים ובהנחיית שר האוצר ומטה הדיור, החברה ורמ"י ימשיכו לפרסם מכרזים נוספים בכמות משמעותית עד סוף השנה זו".

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי "אנחנו ממשיכים להקצות עוד ועוד קרקעות לבניית דירות לשכירות ארוכת טווח במחיר מוזל ומפוקח. לצד תכנית מחיר למשתכן אנחנו רואים בפרויקטים האלו חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור. חברת דירה להשכיר נותנת מענה לזוגות צעירים שרוצים לגור בלב אזורי הביקוש אך לא מעוניינים או מסוגלים לרכוש דירה. אנחנו מתכוונים להמשיך לשווק בכל הכח ולהזרים לשוק עשרות אלפי דירות מוזלות לזוגות צעירים בשתי התכניות במקביל".