תמ"א 38 בחיפה: הדיירים יקבלו תוספת של 25 מ"ר

הדיירים יקבלו גם חניה ומרפסת, והיזם יוכל למכור 7 דירות חדשות

סיפור בעלי הדירות

"אנחנו מנסים לקדם תמ"א לא מעט זמן", כך מספר דייר בבניין. "יש לנו מגרש בעייתי ודורש שתי מעליות ומדרגות נפרדות וזה לא פשוט. היה קשה להגיע להסכמה עם כל הדיירים. אחר כך, שהגיעו קבלנים, הציעו הצעות, זה התקדם. כשהגיע אישור של ועדה מקומית היו התנגדויות מסביב וזה הגיע גם לוועדה המחוזית והיו שינויים. אז עברנו תהליך ארוך. הבניין עומד כבר 43 שנה, אני נכנסתי אליו בין הראשונים בפברואר 1975. אבל עד ששכנענו את כולם להגיע לאותו כיוון זה לקח הרבה זמן. אחת הבעיות שמעכבת היא שכל פעם התקנות משתנות, של מכבי אש או כל גורם אחר. נותנים מגבלות חדשות".

התמורה ליזם

היזם יוכל להוסיף לבניין 2.5 קומות ולסגור את קומת העמודים. בתמורה לחיזוק יוכל היזם לשווק ולמכור שבע דירות חדשות שייבנו. על פי התכנון מדובר בדירות 4 חדרים בשטח 140 מ"ר ומרפסת בשטח 14 מ"ר, דירות גן, דופלקס ופנטהאוז.

התמורה לבעלי הדירות

הבניין יחוזק בפני רעידות אדמה. בעלי הדירות מקבלים תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה הקיים ומרפסת בשטח 12 מ"ר. לבניין יתווספו מקומות חניה ויותקנו שתי מעליות.

פינוי הדיירים

אף שמדובר בפרויקט חיזוק ולא הריסה ובנייה, בעלי הדירות יפונו למשך שישה חודשים במהלך הבנייה. בזמן הפינוי יקבלו בעלי הדירות שכר דירה מהיזם שעומד על כ=4,000 שקל לחודש.

חניה

נכון להיום קיימות תשע חניות בבניין ויתווספו עוד 10 חניות חדשות. כל דירה בבניין תקבל לפחות חניה אחת.

לו"ז

היתר הבנייה התקבל לפני כשנה. הבנייה החלה לפני כחצי שנה, ועל פי צפי היזם, תסתיים תוך שנתיים.

מיקום מדויק: רחוב חנה 10, שכונת כרמליה בחיפה.

המצב הקיים: בניין שנבנה בשנות ה-70, בן שלוש קומות על עמודים. בבניין תשע דירות בשטח ממוצע של 110 מ"ר. יש חניה, אין מעלית.

היזם: כרמל מגורים

קבלן הביצוע: ריאד ברבור

אדריכל: משרד לשניאק קלוס.

■ראו גם: מה קיבלו הדיירים ברחוב הרא"ה ברמת גן