באים לבנקים: הפרסומת למזרחי-טפחות - הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת ל-9 מיליון היא שוב הכי אהובה, והפרסומת להוט המושקעת ביותר - בהיקף של 8.8 מיליון שקל

קמפיין מזרחי טפחות/ צילום: מסך
קמפיין מזרחי טפחות/ צילום: מסך

הבנקים מהווים בשנים האחרונות לא אחת מוקד למחאה ציבורית, אבל השבוע הטון המחאתי התקשורתי שהופנה אליהם נשמע דווקא מבנק אחר, מזרחי-טפחות, שבחר בשיר מחאה כדי לבדל את עצמו. נאמן לאסטרטגיה שמאפיינת אותו - הדגשת הפן האנושי על הניסיונות של בנקים אחרים להיתפס דיגיטליים - עלה השבוע קמפיין חדש הנשען על השיר "גם זה יעבור" של טונה.

את השיר מבצעים טונה והפרזנטור של הבנק, דביר בנדק, שמעלים באמצעותו את הנושא של סגירת סניפי בנק והותרת אנשים הזקוקים לסניפים ללא מענה. נראה כי השיר הקליט והפרסומת הלא שגרתית מצליחים לא רק להיחרת בתודעת הצופים, אלא גם לגרום להם לאהוד את המסר. הפרסומת, באמצעות ראובני-פרידן, היא הזכורה ביותר, אך שיעורי הזכירה שלה נמוכים בכ-24% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות. גם בפרמטר האהדה היא מצליחה ומתמקמת שלישית. 

זכורות
 זכורות

גם השבוע ממשיכה הפרסומת של 9 מיליון בכיכובה של שני כהן להוביל את דירוג הפרסומות האהובות, אף שהיא ממוקמת רק עשירית בדירוג הזכורות. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים בכ-2% מהממוצע החצי-שנתי של המובילות, העומד על 27%.

הפרסומת המושקעת ביותר השבוע היא להוט, באמצעות ראובני-פרידן, שהושקעו בה לפי יפעת בקרת פרסום כ-8.8 מיליון שקל. תקציב זה גבוה מהקמפיין של תמיר תאגיד המיחזור, הקמפיין המושקע בשבוע שעבר, שבו הושקעו כ-6.5 מיליון שקל.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 710 - מספר גבוה יותר בהשוואה לשבוע שעבר (659). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-242 מיליון שקל - סכום גבוה יותר מהשבוע שעבר, אז הושקעו כ-238.8 מיליון שקל.