עובדי נגב קרמיקה מוחים מול ביתו של שלמה דברת בסביון

עשרות עובדים מפגינים מול ביתו של בעלי השליטה בקרן ויולה, שמחזיקה במפעל נדב קרמיקה בירוחם ומתכוונת לסגור אותו ולפטר את 138 עובדיו

נגב קרמיקה ירוחם  / צילום: איל יצהר
נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר

עשרות מעובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם הגיעו היום (ו') לסביון, שם הם מקיימים מפגן מחאה מול ביתו של שלמה דברת, מבעלי השליטה בקרן ויולה שמחזיקה במפעל ומתכוונת לסגור אותו ולפטר את 138 עובדיו.

בכוונת העובדים לקיים מול ביתו של דברת טקס קבלת שבת, תוך הבעת דאגה על עתידם התעסוקתי. העובדים מוחים בין השאר על סירובם של ראשי ויולה והנהלת קבוצת נגב לשתף פעולה עם משקיעים פוטנציאליים שהביעו עניין במשא ומתן על רכישה אפשרית של המפעל בירוחם.

"גלובס" חשף השבוע כי התעשיין שמואל דונרשטיין, הבעלים של חברת רב-בריח מתעניין ברכישת המפעל בירוחם, אלא שהנהלת הקרן מסרבת לחשוף אותו לנתונים הקשורים למפעל. הנהלת הקרן אף החרימה דיון שהתקיים השבוע בוועדות הכלכלה והעבודה והרווחה של הכנסת, בנימוק שהגעתם של נציגיה לדיון זה תחשוף אותם לאלימות פיזית ומילולית.

הנהלת קבוצת נגב טוענת מנגד, כי בניגוד לטענות, נציגיה נפגשו עם דונרשטיין ב-19 לחודש והעבירו לו את הנתונים שדרש.

בהסתדרות הכללית, שמלווה את עובדי נגב קרמיקה אמרו היום כי לצד פעולות המחאה שמובילים העובדים, בימים הקרובים יימשך המאבק גם בזירה המשפטית: בית הדין הארצי לעבודה צפוי לדון באמצע השבוע הבא על ערעור שהגישה ההסתדרות על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, המאפשרת להנהלת קבוצת נגב לסגור את המפעל ולפטר את העובדים. בערעור שהגישה טוענת ההסתדרות כי הבעלים של המפעל התנהלו שלא בתום לב, שכן רכשו את המפעל אך לפני חודשים אחדים ופועלים לסגירתו בלי הידברות עם העובדים. במקביל, ההסתדרות והעובדים מבקשים מבית המשפט המחוזי מרכז לחייב את הנהלת קבוצת נגב להסיר כל שיעבוד או חוב במפעל שבירוחם, טרם העמדתו למכירה למשקיעים אחרים.

מקרן ויולה נמסר היום בתגובה כי "המסע התקשורתי המגמתי שמבוסס על עובדות לא נכונות נגד קבוצת ויולה וההפגנה מול ביתו של שלמה דברת הם ניסיון פסול ומיותר וחסר תוחלת לגרור את ויולה לעימות של יחסי עבודה בתוך חברת נגב קרמיקה.

"ויולה היא קבוצת השקעות מובילה בישראל שעוסקת בעיקר בהשקעות הון סיכון וצמיחה בחברות טכנולוגיה תוך העמדת פתרונות מימון חוב לחברות טכנולוגיה ולעתים לחברות תעשייתיות. הקרן השתתפה בארגון המימון לקבוצת ניהול בראשותו של היזם המנוסה יריב לרנר, שלקחה על עצמה כמטרה להבריא את קבוצת נגב שעמדה על סף סגירה ושכללה את המפעל בירוחם. דירקטוריון והנהלת נגב ועלים בלי לאות בחודשים האחרונים להבראת הקבוצה ושימור עובדיה. שלמה דברת אינו מעורב בשום אופן בניהול נגב. קבוצת ויולה השקיעה מאז שנת 2000 במאות חברות בישראל, שמעסיקות עשרות אלפי עובדים וחלקן ביישובי הפריפריה. אנחנו מאמינים שחשיבותה של כלכלה ויזמות ישראלית - ונמשיך לתמוך בהן גם בעתיד".