שחקן מעו"ף: משיכת החבל עם הציבור הולכת לעלות שלב

ברמה החודשית, שחקני המעוף עומדים מול פרץ אופטימיות בעייתי ■ תופעת הבועה ואפס תמחור הסיכון עוד תיחקר בדיעבד

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו האחרונה, במדד 1437, הערכנו כי מרבית המהלך העולה התקיימה, והמשך עלייה מחייב תיקון קל או עצירה ולקיחת אויר בטרם נתקדם. בהתאם, הצענו טרייד זריז עם סגירה מהירה. עוד באותו היום התקבלה הירידה המבוקשת, וביום המחרת היא גם העמיקה במספר נקודות, בטרם יצאנו למהלך עולה.

ברמה השבועית, אם כן, הדברים התנהלו כסדרם - אך ברמה החודשית עומדים שחקני המעוף מול פרץ אופטימיות בעייתי. זו לא רק רפורמת המסים של טראמפ, או הורדת מס החברות בישראל, אלא הזינוק בוול סטריט: לא עוד שיאים בשברירי האחוז אלא קפיצות הקרובות לאחוז. נדיר לראות סגירה בנמוך היומי, ובשישי הדבר בלט על רקע אפשרות ממשית לחקירה פלילית כנגד נשיא מכהן. כל אירוע דרמטי שתדמיינו, לרבות אזעקה ביפן עם כניסה למקלטים מתברר כחסר משמעות, עת הניקיי עולה עוד באותו היום. בדיעבד עוד תיחקר תופעת הבועה ואפס תמחור הסיכון, ועדיין בניו-יורק אנו מתקשים להאמין כי מדובר בסוף פסוק.

מכאן, לשחקני המעוף אין יותר מדי ברירה ואנו רואים נכס בסיס רב מושקע מדי יום ביומו. בינתיים הדבר רחוק מלצלוח ובזמן כתיבת שורות אלה (1472) ברור כי הסוחרים קובעים את הטון אליהם מצטרף הציבור גם גיוס יומי בקרנות של 110 מליון שקל - שיא לחצי השנה האחרונה. שחקני המעוף משוועים לירידה קלאסית בארביטראז' (טבע?), או מהלך נקודתי שיתן עוד יומיים-שלושה ללא מעורבות ואפשרות מילוי נכס בסיס.

השבוע, משיכת החבל בין שחקני המעוף לציבור הולכת לעלות שלב. עד סביבות 1480 הדבר עוד יהיה נסבל בגלל אוכפים שהניבו תקבול סביר יחסית בתחילת החודש, אבל אם וול סטריט תבושש מלהתממש, העניין יהפוך מורכב ואפשרות שורט סקוויז בהחלט עומדת על הפרק - דווקא בשנה בה המדד התנהל בעצלתיים בטווח צר להחריד.

לפחות בטווח המיידי, קרי היום ומחר, אנו מצפים לבלימה סביב רמות אלו ואף ירידה קלה לכיוון 1460, ולכן הפוזיציה המוצעת כעת (מדד 1472) מניחה גם השבוע כי מרבית המהלך מאחרינו. אם לא אזי נעצור לקחת אויר: כתיבת CALL 1470 שבועי; קניית CALL 1500 שבועי. חציית 1480 מאפשרת להעתיק הפוזיציה לשבוע העוקב, ואז כבר קיבלנו מרווח נשימה עד מדד 1490, כשקשה להאמין שבכל פרק זמן זה של שבועיים לא נראה מימוש נקודתי ואפילו יומי בלבד.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.