אושר סופית: 3,000 דירות במקום חלק ממחנה צריפין

לצד מבני המגורים, התוכנית מאפשרת גם הקמת כ-11 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-140 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, בהם גני ילדים, בתי ספר תיכון ומתנ"ס

מתחם 3 צריפין  / צילום: קורין אדריכלים
מתחם 3 צריפין / צילום: קורין אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה למתן תוקף את תוכנית מתחם 3 בשטח מחנה צריפין המיועד לפינוי כחלק ממעבר מחנות צה"ל לנגב. מדובר בתוכנית מפורטת למתחם אחד מתוך שמונה מתחמי תכנון המצויים בשטח המחנה, כאשר מתחם זה מיועד להיות שייך למועצה המקומית באר יעקב.

התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים בני שבע קומות לצד מבני מגורים בני כ-19 קומות, שיוקמו בצירים המרכזיים ויכללו כ-3,000 יחידות דיור סך הכל. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 250 יחידות דיור יוקצו עבור דיור מוגן.

לצד מבני המגורים, התוכנית מאפשרת גם הקמת כ-11 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-140 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, בהם גני ילדים, בתי ספר תיכון ומתנ"ס אשר ישמשו את תושבי השכונה. עוד קובעת התוכנית כי כל החניות שיוקמו במתחם תהיינה תת קרקעיות. במקביל, התוכנית גם כוללת שימור מספר רב של עצים הקיימים היום בשטח המחנה המתפנה, והקמת שני פארקים, אחד בשטח 225 דונם והשני אותו מייעדת התוכנית לספורט ונופש בשטח 38 דונם. את התוכנית חוצה רשת של שבילי אופניים. התוכנית היא ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד קורין אדריכלים.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד, ציינה היום כי: "התוכנית נותנת מענה לכלל הצרכים של התושב במתחם, ושמה את האדם במרכז - כולל מוסדות חינוך, פארקים רחבים, נופש וספורט שישרתו את תושבי באר יעקב והאזור".

עוד הוסיפו בוועדה המחוזית היום כי: "חשוב לציין כי במסגרת הכנת התוכנית נעשתה בדיקה סביבתית מקיפה שכללה בין היתר בדיקת זיהום קרקע והיא אושרה על ידי נציגי המשרד להגנת הסביבה".