הביטקוין מגיע לרוה"ח: PwC קיבלה תשלום במטבע הדיגיטלי

מנכ"ל חברת החשבונאות בהונג-קונג: "ההחלטה ממחישה איך אנחנו מאמצים טכנולוגיות חדשות"

משרדי חברת PWC / צילום: רויטרס  Lucy Nicholson,
משרדי חברת PWC / צילום: רויטרס Lucy Nicholson,

חברת החשבונאות הבינלאומית פרייס-ווטרהאוז-קופרס, PwC, אחת מארבע הגדולות בעולם, מסרה שהיא קיבלה תשלום ראשון בביטקוין תמורת שירות ייעוץ שלה.

ההודעה באה בזמן לוהט למטבעות הדיגיטליים, כאשר הביטקוין פרץ בשבוע שעבר לראשונה את רמת 11,000 דולר. הגאות במטבע זה עוררה תהיות אם המטבע הזה אכן מאחסן ערך אמיתי שאפשר להשתמש בו בעסקאות רבות, או שהוא רק צעצוע של "סוחרי יום".

PwC בהונג-קונג מסרה כי היא קיבלה את התשלום בביטקוין מפני שהיא עובדת עם יותר חברות סטארט-אפ בעיר שמעורבות במטבעות דיגיטליים ובטכנולוגיית הבלוקצ'יין של יומני העסקאות הפתוחים שבבסיס עסקי הביטקוין. PwC גם ציינה את עסקי הייעוץ שלה בתחומים כמו הנפקת מטבעות ראשונים, בורסות למטבעות אלו וקרנות למטבעות.

"ההחלטה מסייעת להמחיש איך אנחנו מאמצים טכנולוגיות חדשות ומודלים עסקיים חדשניים לרוחב כל מגוון השירותים שלנו", מסר ריימונד צ'או, יו"ר PwC באסיה-פסיפיק "זו גם אינדיקציה לכך שהביטקוין ומטבעות מוצפנים מבוססים נוספים התפתחו כעת לצורות תשלום מקובלות יותר".

PwC הצטרפה לרשימה קטנה אך צומחת של חברות ממוסדות שמקבלת תשלומים במטבעות דיגיטליים, כולל ענקית התוכנה מיקרוסופט, קמעונאית האינטרנט אוברסטוק.קום ומפעילת שידורי הלוויין דיש נטוורק.

PwC היא כנראה הראשונה מבין ארבע הגדולות במגזר שירותי החשבונאות העולמי שמקבלת תשלומים במטבע וירטואלי.

עוד מוסדות פיננסיים שמתחילים לחשוב על מטבעות דיגיטליים הם גולדמן זאקס, ששוקל להשיק מסחר בחוזים על ביטקוין, וחברות הבורסות CME ו-CBOE שווקים עולמיים בשיקאגו, שמתכננות להשיק חוזים על הביטקוין. גם נאסד"ק תכננת להשיק זירת מסחר בחוזים כאלו במחצית הראשונה של 2018.

שוק חוזים על הביטקוין יאפשר למשקיעים להתגדר מפני חשיפה לתנודות המחירים של המטבע.