אקרו נדל"ן ומשפחת טייבר רכשו מגב ים 50 דונם בפ"ת

גב ים רכשה את הקרקע ב-2007 ב-105 מיליון שקל ותכננה להקים עליה פארק עסקים, אך לבסוף החליטה למכור אותה ■ אקרו נדל"ן ומשפחת טייבר לא יממשו את זכויות הבנייה הקיימות בקרקע

שטח הפרויקט. לפי הערכות, גב ים מכרה בשל רוויה במשרדים בפתח תקוה / צילום: תמר מצפי
שטח הפרויקט. לפי הערכות, גב ים מכרה בשל רוויה במשרדים בפתח תקוה / צילום: תמר מצפי

חברת אקרו נדל"ן והאחים ישראל ושמוליק טייבר רכשו במשותף מחברת גב ים מקבוצת IDB קרקע בקריית אריה פתח-תקווה ב-140 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". העסקה נחתמה ואושרה על ידי דירקטוריון גב ים.

הקרקע בת 50 דונם ידועה כמתחם עץ הזית וממוקמת בצומת הרחובות אריה שנקר ורחוב פוקס. זכויות הבנייה על פי תוכנית בניין העיר המאושרת כיום עומדות על 120 אלף מ"ר שטחי משרדים ומסחר. במקביל, במקום מקודמת תב"ע חדשה המגדילה את זכויות הבנייה במתחם ל-300-400 אלף מ"ר שטחי משרדים ומסחר. את התב"ע החדשה מקדם משרד האדריכלים מילוסלבסקי.

על פי הערכות, בכוונת החברות לא לממש את הזכויות הקיימות, אלא להשביח את הקרקע ולהמתין לאישור התב"ע החדשה הכוללת זכויות בנייה מוגדלות. זאת במטרה לפתח ולתכנן קריית משרדים ואף להציע בניינים שלמים לחברות הייטק, בדומה לבניין מיקרוסופט המוקם בימים אלה בהרצליה פיתוח על ידי אקרו נדל"ן, תדהר וקנדה ישראל, עבור מיקרוסופט ששכרה מהן את כל הבניין מראש ל-21 שנה. את גב ים ייצג בעסקה עוה"ד הדר טל ומירב גלבוע ממשרד ש. פרידמן ואת אקרו נדל"ן ומשפחת טייבר ייצגה בעסקה עו"ד אלה טייבר.

גב ים רכשה את הקרקע בשנת 2007 מחברת המזון הותיקה שמן תמורת 105 מיליון שקל, והצהירה כי בכוונתה להקים עליה פארק תעסוקה בדומה לפארק מת"ם בחיפה, אלא שתוכנית זו לא יצאה אל הפועל. על פי הערכות, החברה בחרה לבסוף שלא להקים את הפרויקט על הקרקע לאחר שהקימה פארקי תעסוקה נוספים בהרצליה ובבאר שבע, וכן בשל רוויה בשוק המשרדים בפתח-תקווה.

לא מדובר בשיתוף-הפעולה הראשון בין אקרו נדל"ן למשפחת טייבר. בשנת 2011 רכשו אקרו נדלן וקנדה ישראל מגרש בן 6.5 דונם בפינת הרחובות הסדנאות והחושלים בהרצליה פיתוח מהאחים ישראל ושמוליק טייבר תמורת 83 מיליון שקל. זאת, לאחר שקיבלו בשנת 2010 אופציה לרכישת המגרש ושיווקו את שטחי המשרדים בבניינים המתוכננים לקבוצת רכישה שאירגנו. הפרויקט שכולל 17 אלף מ"ר הוקם ואוכלס; כיום משרדי אקרו נדל"ן וקנדה ישראל ממוקמים בפרויקט זה.

כמו כן, אקרו נדל"ן משווקת בימים אלה מגדל משרדים על קרקע ברחוב התדהר 5 ברעננה, עליה קיבלה אופציה מהיזם אהוד יצחקי. המגדל נמצא בשלבי בנייה מתקדמים ויאוכלס בתוך כשנה וחצי. הוא כולל קומת מסחר ומעליה 10 קומות משרדים בשטח כ-18 אלף מ"ר.