הפיטורים בנגב קרמיקה יידחו ב-3 חודשים; בונוס מכירה לעובדים

פיטורי 138 העובדים במפעל יידחו עד למארס 2018 ■ העובדים יקבלו בונוס של 3 מיליון שקל אם המפעל יימכר בשנה הנוכחית, ו-2 מיליון שקל אם יימכר עד פברואר 2018

נגב קרמיקה ירוחם  / צילום: איל יצהר
נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר

פיטורי 138 עובדי נגב קרמיקה יידחו עד לתחילת חודש מארס 2018 ועד אז, הנהלת החברה שנשלטת בידי קרן ויולה, ההסתדרות והמדינה יעשו מאמץ לאתר רוכש למפעל שבירוחם - כך סוכם הערב (ג') במהלך דיון שהתקיים בבית הדין הארצי לעבודה. הדיון התקיים בעקבות ערעור שהגישה ההסתדרות הכללית בשם עובדי מפעל נגב קרמיקה, ובשל כוונת החברה לפטר אותם ולסגור את המפעל.

עוד סוכם כי אם עד תחילת מרץ יימצא רוכש למפעל, תהליך המכירה שלו לרכוש יעשה בפיקוח בית הדין הארצי לעבודה. סוכם גם כי אם המפעל יימכר עוד לפני 2018, עובדיו יקבלו בונוס מכירה של 3 מיליון שקל. אם יימכר לפני ה-1 לפברואר 2018, העובדים יקבלו בונוס מכירה נמוך יותר, בגובה של 2 מיליון שקל.

במסגרת אותו סיכום, ההסתדרות התחייבה כי תפסיק את הצעדים הארגוניים שבהם היא נוקטת ביחד עם העובדים במהלך החודשיים האחרונים, מאז הודיעה הנהלת החברה על סגירת המפעל. בתקופה זו הנהלת החברה תוכל להוציא מתחומי המפעל סחורות - אך לא ציוד הקשור להפעלת מערכות הייצור שלו.

הסיכום הושג בתיווך רב בית הדין, השופט אילן איטח ובהתערבות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן וראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון.

הנהלת נגב קרמיקה מסרה בתגובה להסכם כי "לאורך כל התהליך ראינו את טובת העובדים לנגב עינינו וניהלנו הליכים בתום לב למכירת המפעל בירוחם מול רוכשים אפשריים. על-מנת למצות את התהליך, בצעד נדיב הסכמנו לשלם שכר לתקופה נוספת וזאת בתקווה שימצא רוכש שייקח על עצמו את המשך העסקת העובדים. יחסי העבודה בין נגב לעובדים יסתיימו ב 28 לפברואר 2018".