נתניהו ביטל השתתפותו, וטקס חתימת הסכם-הגג בנתיבות נדחה

הסיבה לדחיית הטקס היא ככל הנראה ביטול השתתפותו של רה"מ בטקס, וזאת לאור המצב המדיני הרגיש בעקבות ההכרזה הצפויה של טראמפ על ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל

נתיבות / צילום: איל יצהר' >
		<div class=נתיבות / צילום: איל יצהר

טקס חתימת הסכם-הגג בעיר נתיבות שהיה אמור להתקיים היום (ד') נדחה. מדובר בהסכם-גג ה-26 במספר שהיה אמור להיחתם, וכולל היצע פוטנציאלי של 13,103 דירות חדשות. הסיבה לדחיית הטקס היא ככל הנראה ביטול השתתפותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס, וזאת לאור המצב המדיני הרגיש בעקבות ההכרזה הצפויה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל.

גורמים הבקיאים בהסכם-הגג המתגבש מסרו כי טרם נקבע מועד חתימה חדש, וייתכן כי ההסכם ייחתם במועד קרוב בירושלים, רק כאקט חתימה משפטי.

נציין שמעבר לעובדה שהחתימה על הסכם-הגג, שהוא הסכם-גג בהיקף לא מבוטל בעבור העיר נתיבות, מתעכב, ביטול הטקס בשל העובדה שראש הממשלה לא יוכל להשתתף בו מעיד עד כמה גם בלשכת ראש הממשלה מעניקים חשיבות לתוכנית הסכמי-הגג. עוד נציין כי ראש הממשלה נכח כמעט בכל אירועי החתימה של הסכמי-הגג בשנתיים האחרונות.

הסיבה למעורבות ברורה, היקף יחידות הדיור שהסכמי-הגג עתיד להניב, לפחות על הנייר, הוא אדיר. מדובר בכ-324 אלף יחידות דיור ב-25 הסכמים נפרדים שנחתמו מאז 2013 ביישובים: קריית גת, ראש-העין, מודיעין, מעלות-תרשיחא, עפולה, נהריה, עכו, מגדל-העמק, קריית ביאליק, טירת-הכרמל, רמלה, באר-יעקב, נתניה, ראשון-לציון, יבנה, לוד, בית שמש, אשדוד, אילת, אשקלון, באר-שבע, אופקים, אור-יהודה, הרצליה ודימונה.

במקביל, ההסכם שנדחה בנתיבות הוא לא היחידי שעוד צפוי להיחתם והסכמים נוספים נמצאים בשלבי גיבוש מתקדמים גם מול הערים חיפה (כ-17.6 אלף יחידות דיור), אלעד (כ-5,600 יחידות דיור) ושדרות (כ-5,000 יחידות דיור).

עם זאת, חשוב לציין כי בעוד מדובר אכן בהיצע אדיר של יחידות דיור, רובו עדיין על הנייר, וזאת בשל אי-הבהירות האם חלק מהערים אכן יוכלו לקדם את אותן יחידות הדיור בשטחן מחד והאם יוכלו לעמוד בפעילות שוטפת של העיר שחלקן עתידות לגדול משמעותית בשל ההסכמים. רק לאחרונה התבטא מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בנושא הסכמי-הגג ואמר שהם עשויים לגרום לעיריות שונות להיכנס לגירעון.