"הלוואי ויהיו אלפי ברק כהן"; מה יהיה עונשו של עורך הדין?

הפרקליטות מבקשת להטיל על עו"ד ברק כהן, מנהיג תנועת "באים לבנקאים", עונש של בין חודש עבודות שירות לבין שנת מאסר בגין הרשעתו בהעלבת עובד ציבור ■ כהן טוען כי התנהגותו חוסה תחת חופש הביטוי ומבקש שביהמ"ש יבטל את הרשעתו

עוד ברק כהן / צילום:תמר מצפי
עוד ברק כהן / צילום:תמר מצפי

הפרקליטות מבקשת מבית משפט השלום בתל-אביב להטיל על הפעיל החברתי עו"ד ברק כהן עונש של בין חודש עבודות שירות לבין שנת מאסר בפועל, בגין הרשעתו בהעלבת עובד ציבור.

כהן, מנהיג תנועת "באים לבנקאים" ופעיל חברתי רדיקלי, הורשע בחודש יוני האחרון בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שחיבר שיר לעגני נגד שוטר תחנת מוריה בירושלים, אלון חמדני, ותקף אותו מילולית על רקע עבודתו במשטרה.

בדיון הטיעונים לעונש שנערך היום (ד') ציטט התובע, עו"ד ארז ריכטנברג, מהמקרא: "חיים ומוות ביד הלשון", אמר התובע שטען כי ההתנהגות של כהן פגעה בחמדני ופגעה באינטרס הציבורי של הגנה על עובדי ציבור.

חמדני עצמו העיד וסיפר על הנזקים שנגרמו לו לטענתו. הוא סיפר כי עד היום אנשים מזכירים לו את השיר, וכי אפילו שופט שבפניו הופיע שאל אותו האם הוא "חמדני מהשיר". עם זאת, חמדני אמר כי משכורתו גדלה מאז האירועים, והוא עבר להתגורר בדירה גדולה יותר.

עו"ד כהן, המיוצג בידי עו"ד מנחם רובינשטיין, טוען כי התנהגותו חוסה תחת חופש הביטוי, וכי לחמדני לא נגרם נזק בשל התנהגותו כלפיו. כהן גם טוען לאי-הרשעה, כלומר מבקש שבית המשפט יבטל את הרשעתו לאור נסיבות המקרה. 

מנחם רובינשטיין, עורך דינו של כהן, אמר לשופטת דנה אמיר: "הלוואי ויהיו אלפי ברק כהן, אחרת נמשיך לראות את השחיתות שאנחנו רואים מדי יום ביום בעיתונות. בית המשפט צריך להטביע את חותמו על גזר הדין, שהוא במקרה יוצא דופן".

כהן אמר בדברים אחרונים לפני גזירת דינו: "התחלתי מאבק אזרחי. הזכויות הסוציאליות צריכות להיות מעוצבות מחדש. ברור היה לי מהיום הראשון למאבק שגורמים ברשויות השלטון לא יפרסו בפניי שטיח אדום. גם לסוקרטס אמרו שהוא מפריע את השלטון, וגם לנביא ירמיהו".

גזר דינו של עו"ד ברק כהן יינתן ב-28 בינואר 2018.