איסתא תמכור חבילות נופש בתמורה לביטקוין המתחזק

איסתא מצטרפת לענקיות תיירות בעולם שכבר מכבדות ביטקוין ■ תציע שתי חבילות מובנות, אותן ניתן יהיה לרכוש בתמורה לביטקוין אחד ■ התשלום יתבצע על לפחות 50% מערך העסקה, כשהעודף יישאר באיסתא לרשות הלקוח בשער ההמרה בו בוצעה העסקה

מחיר הביטקוין הנוסק מוביל יותר ויותר עסקים להכריז כי יכבדו את המטבע הווירטואלי כאמצעי תשלום. ביום שישי שבר הביטקוין את שיא כל הזמנים, כשהמטבע עלה לשער של יותר מ-18.2 אלף דולר. הביטקוין נסחר בשעה זו מעט מעל 13 אלף דולר, לעומת מחיר של 11 אלף דולר ביום ראשון שעבר - עלייה של כ-25% בשבוע. עם זאת צריך לזכור כי מחזורי המסחר גדולים מבעבר, וכי עדיין, למרות הצניחה בשער הביטקוין הבוקר - עדיין מדובר בשער הגבוה מזה שבו הוא נסחר בשבוע שעבר (כ-10,000 דולר).

היום (א') הכריזה רשת הנסיעות איסתא כי תאפשר ללקוחותיה לרכוש חופשות ולשלם בעבורן עם ביטקוין. איסתא היא הרשת הגדולה הראשונה שנכנסת לתחום בישראל, והיא מצטרפת לענקיות תיירות בעולם שכבר מכבדות ביטקוין, בהן אספדיה. 

כדי לסבר את האוזן, ביפן כ-300 אלף עסקים כבר מכבדים את המטבע הווירטואלי. בישראל, למרות שערו הנוסק של הביטקוין, מספר העסקים שמכבדים את המטבע עדיין לא גדול, כשמדובר בעיקר בנותני שירות (דוגמת עורכי דין, יועצים, טכנאי מחשבים וכדומה) או באתרי אינטרנט המוכרים מוצרים ושירותים שונים (דוגמת אתר Zipy).

איסתא תכבד ביטקוין במוצרים מסוימים בלבד. כפי שמסביר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של החברה, איסתא תציע שתי חבילות מובנות, אותן יוכלו הלקוחות לרכוש בתמורה לביטקוין אחד ב-44 סניפי איסתא.

החבילה הראשונה היא לחופשה משפחתית של שבועיים בחופשת הקיץ בארצות-הברית למשפחה בת 5 נפשות, הכוללת טיסות ישירות, רכב לשבוע ושהות בניו-יורק במלון איברובטאר ובמלון הילטון באורלנדו. החבילה השנייה היא עבור שיט בארצות-הברית בפסח באוניית NCL Escape - מדובר בנופש משפחתי המיועד ל-4 אנשים, הכולל טיסות ישירות של אל-על למיאמי. החבילה כוללת 3 לילות במיאמי, העברות, 7 לילות של קרוז וטיפים לנותני השירות באוניה. שתי החבילות מתומחרות ב-14 אלף דולר במחיר "הרגיל".

המטרה של איסתא היא לכבד ביטקוין עבור חבילות נופש שערכן שוות לפחות למחצית מערך המטבע, כלומר חבילות שמתומחרות ב-7,000 דולר לפחות. לפיכך התשלום יתבצע על לפחות 50% מערך העסקה, כאשר העודף יישאר באיסתא לרשות הלקוח בשער ההמרה בו בוצעה העסקה.

הכניסה של איסתא לתשלום באמצעות מטבעות וירטואליים לא כוללת תשלום באמצעות מטבעות אחרים, בהם את'ריום וריפל.

התשלום באמצעות המטבע הווירטואלי, שפרץ לחיינו לפני פחות מעשור, מתבצע באמצעות ארנק דיגיטלי בסמארטפון. נציין כי יש הרבה ארנקים כאלה, והפופולריים ביותר הם mycelium לאנדרואיד ו-breadwallet למכשירי אפל. העברת הכסף לבית העסק יכולה להתבצע באמצעות סריקת קוד QR או לפי מספר החשבון שלו. חלק מבתי העסק משאירים ברשותם את הביטקוין שהם קיבלו בעקבות העסקה, ואחרים מעדיפים להמיר אותו לשקלים. ההמרה מתבצעת לפי שער יציג המשתנה בטווח של 10 דקות ומוצג באתרים שונים.

בהיבט המיסויי מדובר בעסקה לכל דבר, כך שבית העסק נדרש לדווח עליה ולשלם מסים בהתאם, והלקוח מקבל חשבונית/קבלה שקלית מיד בתום העסקה. במקרים שבהם בית העסק מבקש להמיר את הביטקוין שקיבל לשקלים, נכנס למשוואה גם "צינור" המקשר בין הצרכן לעוסק, בדומה לשירות סליקה של חברת אשראי.

מטבע הביטקוין נולד ביפן בשנת 2009, והוא נועד לייתר את השימוש במטבעות הרגילים. אחד מיתרונות השימוש בביטקוין הוא עבור תיירים בכל מקום בעולם, כשלא צריכים להמיר מטבעות ולשלם ישירות מהסלולרי.