נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אפל עלתה ב-2%

אפל הודיעה כי תרכוש את שזאם ■ דוח התעסוקה בארה"ב: שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.1% ■ חשיפת "גלובס": תוכנית הפיטורים של טבע בישראל

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית. נעילה מעורבת בבורסות אירופה, לאחר שבאסיה ננעל המסחר בעליות. פיצוץ אירע היום ברציף של התחנה המרכזית במנהטן, ככל הנראה כתוצאה ממטען צינור. חשוד אחד נעצר, וראש עיריית ניו-יורק הודיע כי מדובר בפיגוע טרור מכוון.

 

אפל  עמדה במוקד, לאחר שאישרה כי תרכוש את אפליקציית זיהוי המוזיקה שזאם, בסכום מוערך של כ-400 מיליון דולר.

המשקיעים נושאים עיניהם למתרחש בחזית הביטקוין, ולהחלטת הריבית של הפד שצפויה להתפרסם ביום רביעי. בשוק מתמחרים עלייה כמעט וודאית של העלאת הריבית, בפגישתם האחרונה של חברי הפדרל ריזרב לשנה זו. בזכור, בפגישתם האחרונה לפני כחודשיים החליטו חברי הפד, בראשותה של היו"ר ג'נט ילן, להותיר את הריבית על כנה.

הלילה החל מסחר בחוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי, הביטקוין. המטבע עלה בכ-10% לרמה של כ-16,500 דולר, לאחר שפחות מחצי שעה לאחר תחילת המסחר בחוזים העתידיים בבורסת שיקגו, עלה המטבע ב-20%, והביא להפסקת מסחר של מספר דקות. לאחר חידוש המסחר התמתנו העליות. בסך הכל עלה המטבע הוירטואלי הפופולרי בכ-1,000% (אלף אחוזים) בשנת 2017.

ביום ו' התפרסם דוח התעסוקה בארה"ב. בחודש נובמבר נוספו לכלכלה האמריקאית 228 אלף מקומות עבודה במגזר הלא חקלאי, זאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו תוספת של 198 אלף מקומות עבודה והנתון הקודם (אוקטובר) שאז נוספו 261 אלף מקומות עבודה. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות והשכר השעתי הממוצע עלה ב-0.2% לעומת התחזיות שצפו עלייה של 0.3%.

בשבוע שעבר הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב החליטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, וכי הוא הנחה את משרד החוץ האמריקאי לפתוח בתהליך להעברת השגרירות לבירה. מאז ההכרזה הרוחות סוערות, הן בעולם הערבי והן מעבר לים, באירופה ובארה"ב, ונרשמת התנגדות עזה למהלך. במושב חירום מיוחד של מועצת האו"ם שהתקיים ביום ו', כל חברות מועצת הביטחון של האו"ם, ביניהן סין, בריטניה, איטליה ויפן, למעט ארה"ב, גינו את נאומו של טראמפ.

עוד הסתבר כי הממשל לא ישנה את הנוהל רב-השנים, שלפיו בדרכונו של אזרח אמריקאי שנולד בירושלים יצוין מקום הלידה כ"ירושלים", ולא כ"ירושלים, ישראל", כפי שמקובל בדרכוני אלה שנולדו בערים אחרות בישראל, או למעשה כל מקום אחר בעולם. כמו כן, אפילו סיווג ירושלים במפות רשמיות של ארה"ב לא ישונה עד להודעה חדשה.

לדברי ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, "לא דיברנו על גבולות, ויש לזה סיבה. מה זה בדיוק מזרח ירושלים או כל חלק אחר של העיר - על כך ייצטרכו להחליט הישראלים והפלסטינים. זו אינה החלטה של ארה"ב... האמריקאים רק אמרו, אנו רוצים למקם את השגרירות שלנו בבירה, והבירה היא ירושלים". 

טבע  ריכזה עניין. היום נחשפה ב"גלובס" תוכנית הפיטורים של החברה בישראל.

Casey's Genera צפויה לדווח לאחר הנעילה.