היילי: מה זה מזרח ירושלים? שהישראלים והפלסטינים יחליטו

בראיון ל-CNN אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם: "אחרי ההכרה כולם אמרו, השמיים נופלים, השמיים נופלים; הנה, 4 ימים חלפו, והשמיים עדיין במקומם"

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס
ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם/ צילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הבהירה היום (א') כי ההכרזה הנשיאותית שמכירה בירושלים כבירת ישראל אינה אומרת דבר על הפלחים השונים של העיר ומותירה את ההחלטה על תיחום חלקי העיר בידי שני הצדדים.

בראיוןל-CNN נשאלה היילי: מה עם מזרח ירושלים?

היא השיבה: "לא דיברנו על גבולות, ויש לזה סיבה. מה זה בדיוק מזרח ירושלים או כל חלק אחר של העיר - על כך ייצטרכו להחליט הישראלים והפלסטינים. זו אינה החלטה של ארה"ב... האמריקאים רק אמרו, אנו רוצים למקם את השגרירות שלנו בבירה, והבירה היא ירושלים".

"כאשר הכריז דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, כולם חשבו שהשמיים ייפלו; ובכן, יום חמישי חלף ואחריו יום שישי, יום שבת, יום ראשון - והשמיים עדיין נותרו במקומם. הם לא נפלו", אמרה היילי. "זה אולי הטבע האנושי שיש אנשים שיאמרו, 'זה נורא, זה נורא', אבל מה אם ההכרזה הזו דווקא תקדם את תהליך השלום"?

המראיין: אני עדיין לא מבין איך.

היילי: "היו לנו שיחות עם הישראלים ועם הפלסטינים. ניהלנו מו"מ מצוין, ואנו נוסיף לעשות זאת. אלה שחושבים שזו הייתה החלטה גרועה - דברו איתנו בעוד חמש, עשר שנים, כי אני באמת חושבת שזה יזיז קדימה את התהליך. ההכרזה רק מצביעה על המציאות בשטח. ירושלים היא בירת ישראל. מה רע בלומר זאת"?

לדבריה, טראמפ "פשוט הסיר את ירושלים מעל מהשולחן ועתה יוכלו ישראל והפלסטינים לדון על הגבולות". היא אמרה, שבסך-הכול עשה טראמפ את מה שהעם האמריקאי רצה, רצון שהקונגרס נתן לו ביטוי (בחוק ירושלים). נשיאים קודמים אמרו, שיעבירו את השגרירות לירושלים, אך רק טראמפ עשה זאת, היא ציינה.