וול סטריט: לקראת הודעת הריבית - מגמה מעורבת בסיום המסחר

עליות שערים בסיום בבורסות אירופה ■ מאקרו: מדד המחירים ליצרן האמריקאי ■ אפל הודיעה על רכישת שירות זיהוי המוזיקה שזאם

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ולאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב החלה היום את פגישתה בת היומיים לקביעת שיעור הריבית הפדרלית, שתוצאותיה יוכרזו מחר בערב. החוזים הנסחרים מתמחרים סיכוי גבוה ביותר - כמעט וודאי - להעלאת ריבית.

הנפט  המשיך לרכז עניין. המסחר בנפט מושפע היום מסדק באחד מצינורות הנפט החשובים ביותר בעולם הממוקם בים הצפוני, הושבת השימוש בצינור על לתיקונו. האירוע השני שהתרחש הוא פיצוץ במרכז אספקת גז באוסטריה שאחראי על העברת עשירית מצריכת הגז של אירופה.

"המשק העולמי נמצא במהלך של הגברת קצב הצמיחה. מדינות מובילות רבות צומחות בקצב גבוה מהפוטנציאל שלהן. זה כמובן מצב טוב מאוד לשוק המניות, כל עוד האינפלציה נשארת ברמה סבירה, והבנקים המרכזיים מסביב לעולם יכולים לשמור על רמות ריבית נמוכות יחסית", כך אומר יאנווילאם אקט (Janwillem Acket), הכלכלן הראשי של בנק יוליוס בר השווייצרי, בריאיון ל"גלובס". (לסיפור המלא)

סנאפ המשיכה לרכז עניין לאחר שעלתה אמש בחדות בעקבות סקירה אוהדת מאנליסט אמריקאי שחזה שהחברה קרובה ל"נקודת מפנה" בתוצאותיה העסקיות. במקביל, מגיעים הספקטקלס (Spectacles), המשקפיים החכמים של החברה, לשפל אמיתי ברמת הפופולריות. המשקפיים הושקו בנובמבר 2016 במחיר של 130 דולר, ובעבר היה מי ששילם תמורתם עד 5,000 דולר באיביי. כיום אפשר למצוא אותם באיביי או בקרייגסליסט ב-70 דולר בלבד. (לסיפור המלא)

בשעה 15:30 (שעון ישראל) פורסם מדד המחירים ליצרן האמריקאי לחודש נובמבר שעלה בהתאם לתחזיות ב-0.4%. מדד הליבה של המחירים ליצרן עלה ב-0.3% לעומת התחזיות שצפו עליות של 0.2%.

טבע  המשיכה לרכז עניין לקראת יום חמישי, אז תפרסם החברה את תוכנית הקיצוצים הדרמטית במסגרתה אמורים להיות מפוטרים 10,000 עובדים. בינתיים הודיע יו"ר החברה לשעבר ומי שכיהן כיו"ר החברה בעת רכישת אקטיביס, יצחק פטרבורג על פרישתו מהחברה.

ספקית טכנולוגיית הסליקה הדיגיטלית וריפון  תפרסם את דוחותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר.

ענקית הטכנולוגיה אפל אישרה אמש (ב') את הדיווחים לפיהם תרכוש את אפליקציית זיהוי המוזיקה שזאם, עבור סכום שלא נמסר - אך לפי הדיווחים, סובב סביב 400 מיליון דולר.[פרשנות: שזאם זקוקה לאפל, ואפל זקוקה לשזאם]