מחיר למשתכן: נסגרו מכרזים בנהריה ואלעד ל-658 דירות מוזלות

שני מכרזי מחיר למשתכן נסגרו בהצלחה: בשכונה הצפון-מזרחית בנהריה יצאו לשיווק 4 מגרשים עם היצע של 592 דירות מוזלות לזכאים, ביישוב החרדי אלעד יוצעו 66 דירות מוזלות לזכאים ברובע H בעיר

שני מכרזי מחיר למשתכן, בנהריה ובאלעד, נסגרו בהצלחה כאשר כל המגרשים שיצאו למכרז נרכשו על ידי קבלנים ויזמים. מדובר במכרזים הכוללים היצע של 821 דירות סך הכל, 658 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר (163 דירות) למכירה בשוק החופשי.

המכרז הראשון מתייחס לנהריה, לשכונה הצפון מזרחית בעיר, במסגרתו יצאו לשיווק ארבעה מגרשים עם היצע כולל של 738 דירות סך הכל. 592 מהדירות הן דירות מוזלות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן והשאר, 146 דירות סך הכל, יימכרו בשוק החופשי במחיר רגיל לכלל הציבור. במכרז זכו החברות גשם למשתכן בע"מ (שזכתה בשני מגרשים לבניית 436 יחידות דיור מוזלות ועוד 108 דירות למכירה בשוק החופשי), א.נ. בונים בעמק בע"מ (שזכתה במגרש המאפשר בניית 66 דירות מוזלות ו-16 דירות למכירה בשוק החופשי) וספייס בניה ויזמות בע"מ (שזכתה במגרש לבניית 90 דירות מוזלות ועוד 22 דירות למכירה בשוק החופשי). על פי ממוצע ההצעות הזוכות, מחיר דירה מוזלת בשטח 94 מ"ר צפוי לעמוד על החל מכ-610 אלף שקל, מחיר דירה מוזלת בשטח 109 מ"ר יעמוד על החל מכ-713 אלף שקל ומחיר דירה מוזלת בת 129 מ"ר יעמוד על החל מכ-851 אלף שקל. סכומים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, שטחי החניה, המחסן והמרפסת וגם מענק לזכאים בגובה 40 אלף שקל. חשוב לציין כי מדובר במחיר המבוסס על ההצעות הזוכות במכרז ולאחר התכנון המפורט ייתכן שסכומים אלו ישתנו.

המכרז השני שנסגר בהצלחה פורסם ביישוב החרדי אלעד הסמוך לראש העין. מכרז זה התייחס לרובע H בעיר המיועד לאוכלוסייה חרדית. במכרז נכלל מגרש אחד בלבד הכולל 83 יחידות דיור סך הכל, 66 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר (17 דירות במספר) מיועדות למכירה בשוק החופשי. במגרש זכתה חברת פרויקט ניצנה 20 ת"א בע"מ. על פי ההצעה הזוכה, מחיר דירת 94 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-934.6 אלף שקל, מחיר דירת 109 מ"ר לזכאים יעמוד על החל מכ-1.08 מיליון שקל ומחיר דירת 129 מ"ר לזכאים על החל מכ-1.28 מיליון שקל. באלעד זכאי התוכנית אינם זכאים למענק. סכומים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, שטחי החניה, המחסן והמרפסת. חשוב לציין כי מדובר במחיר המבוסס על ההצעות הזוכות במכרז ולאחר התכנון המפורט ייתכן שסכומים אלו ישתנו.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה מאז החלו המכרזים להיסגר, מדובר נכון להיום ב-45,849 דירות מוזלות אותן עתידים לבנות קבלנים ויזמים שזכו במכרזים. בצירוף הדירות המוזלות במסגרת תוכנית מחיר מטרה, מדובר ב-47,498 דירות מוזלות סך הכל. נציין כי מספר זה כולל את מספר הדירות על פי התב"ע במכרזים ובאם תאושר בחלק מהמקרים תוספת שבס (תוספת דירות לפרויקט במסגרת הקלה של הוועדה המקומית) מספר זה עשוי להיות גבוה יותר.