מה חיפשנו הכי הרבה בגוגל בשנה החולפת בישראל ובעולם?

גוגל מפרסמת היום את סיכום החיפושים החמים ב-2017 ■ החיפוש הנפוץ בישראל: אמיר פרישר גוטמן ■ בעולם: הוריקן "אירמה" היה החיפוש החם ביותר בשנה החולפת, ולאחריו אייפון 8 ואייפון X

גוגל מפרסמת היום (ד') בפעם ה-17 את סיכום החיפושים החמים של השנה החולפת בישראל ובעולם, לאחר בדיקת מיליארדי חיפושים באינטרנט.

החיפוש הנפוץ ביותר של השנה בישראל היה אמיר פרישר גוטמן, שסיפור חייו יוצא הדופן ומותו הטרגי סוקרו בהרחבה בתקשורת. החיפושים אחריו ברשימה מפתיעים יותר: המושג "Stats Royale" - סטטיסטיקות המשחק הפופולרי קלאש רויאל; ובמקום השלישי אתר "עשר אצבעות" המציע גישה חדשה ללימוד מתמטיקה לילדים.

עוד בעשיריית החיפושים המובילה של השנה האחרונה בישראל מככבים, לפי הסדר הבא: הלהיטים "טודו בום" ו"זהב" של סטטיק ובן אל; שלומית מלכה, שעלתה לכותרות בעקבות תאונת הקורקינט ובשל חתונתה עם יהודה לוי; תוכנית הריאליטי "דה וויס"; מאיר בנאי, שהלך לעולמו בתחילת השנה; ותוכנית ריאליטי נוספת - "הישרדות". את העשירייה סוגרת לוסי דובינצ'יק, שנפלה מהקומה הרביעית ביפו וגרמה לרבים לעקוב אחר אשפוזה ותהליך ההתאוששות שלה.

הספינר כובש את המקום הרביעי ברשימת החיפושים בקטגוריית החדשות; חוק ההמלצות במקום השישי; המושג הכלכלי החם של השנה, הביטקוין, במקום השמיני; והמכשיר החדש של אפל, אייפון X, במקום התשיעי.

ברשימת תוכניות הטלוויזיה הכי מחופשות כיכבו תכניות הריאליטי "דה וייס", "הישרדות", "זוג מנצח" ו"חתונה ממבט ראשון". "מהיר ועצבני 8" היה הסרט המחופש ביותר בישראל ואחריו "וונדר וומן" בכיכוב גל גדות. סרט האימה "זה" הגיע למקום החמישי, ו"50 גוונים של אופל" במקום השישי. הסרט הישראלי היחיד ברשימת החיפושים הישראלית היה "פוקסטרוט", במקום העשירי, וגם זה ככל הנראה בשל הסערה הפוליטית שעורר בארץ.

בעשור האחרון ישנו גידול של 150% בשאלות ה"איך" (או How to) שהגולשים שואלים את גוגל, והשנה סוג חיפוש זה הגיע לשיא של כל הזמנים. ברשימה העולמית וגם בישראלית השאלה "איך להכין סליים" הגיעה למקום הראשון. עוד התעניינו הגולשים "איך קונים ביטקוין" (במקום הרביעי בישראל והשלישי בעולם), "איך להוריד קלאש רויאל למחשב" (במקום החמישי בישראל) ואפילו "איך לנקות תנור" במקום התשיעי בישראל; ו"איך לאבד שומן בטני מהר" במקום העשירי בעולם.

עוד בעולם: הוריקן "אירמה" היה החיפוש החם ביותר בשנה החולפת, ולאחריו שני המכשירים החדשים של אפל, אייפון 8 ואייפון X.

מאט לאוור, מגיש תוכנית הבוקר "Today" ב-NBC, שפוטר בשל טענות להטרדה מינית, מתברג במקום הרביעי ברשימת החיפושים המובילים. הוא גם מוביל את רשימת האנשים המחופשים בעולם, שכוללת עוד כמה מפורסמים שעלו לכותרות השנה בנסיבות דומות - ובהם הארווי ויינסטיין וקווין ספייסי. גל גדות במקום השישי ברשימה, ובעוד שדונאלד טראמפ לא מופיע בה במפתיע, אשתו מלניה דווקא במקום השביעי.

החיפושים אחר אירועי החדשות החמים כוללים השנה 4 הוריקנים ובראשם "אירמה", הביטקוין מתמקם במקום השני, ולאחריו אירוע הירי ההמוני בלאס ווגאס.