מילצ'ן, אתה מגעיל אותי

איך אנחנו נראים כשגביר הוליוודי מרפד את המשפחה הראשונה בערימות של שווה-כסף?

ארנון מילצ'ן ושרה ובנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
ארנון מילצ'ן ושרה ובנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

"זה לא בדיוק מתנות. זו דרישה, ומתנות לא דורשים. זה הגעיל אותי". כך אמר ארנון מילצ'ן באחת מחקירותיו. ואני תמה: אם כך הרגשת, מילצ'ן, למה נתת את המתנות לנתניהו? הרי אף אחד לא הכריח אותך, גם אין שום חוק או תקנה הקובעת שמיליארדר מהוליווד חייב לצ'פר את ראש הממשלה. אמנם ביבי דרש, כדבריך - אבל ממתי אתה נותן כסף, או שווה-כסף, לאנשים שדורשים זאת ממך? או אפילו כאלה שמבקשים יפה?

כדי מה?

מן הידוע לנו אתה, מילצ'ן, וגם חברך ג'יימס פאקר, לא אמרתם לביבי שדרישותיו מגעילות אתכם. את זה אתם מספרים עכשיו, לאחר מעשה, כאשר אתם מגיעים לחדר החקירות. בעצם, מילצ'ן, ככל הידוע אתה המשכת לבקר בביתו של ביבי ולהתראות איתו. זה אומר שאולי נגעלת, כפי שאתה מעיד, אבל התגברת על התחושה הזאת כדי... כדי מה? זה מה שכל-כך קשה להבין בסיפור הזה. למה הציות המוחלט הזה?

אתה מעיד שה"מתנות" הכל-כך חריגות לא ניתנו כתמורה על שירותים שקיבלת מביבי. כלומר, לא כשוחד. אבל לא שומעים ממך, מילצ'ן, למה הם כן ניתנו? להבדיל מביבי, אתה לא טוען שחברות הייתה המניע, גם לא שוחד, כאמור. אז אני נשאר בחוסר הבנתי: למה, למה צייתת כל-כך בנאמנות ויעילות לדרישות של ביבי ושרה?

מטבע עובר למפיק

האם זה הרצון לזכות בתואר "חבר של ראש ממשלת ישראל"? כי בחוגים מסוימים, בעיקר בארה"ב, זה נחשב לכבוד, ואפילו מטבע עובר לסוחר ולמפיק. זה בוודאי מעלה את קרנך אצל היהודים שם. ואולי זה החניף לך במישור האישי, רצית להיות מעורב בישראל, למרות הצלחותיך הגדולות מעבר לים?

אני גם תוהה: כשנתת את ה"מתנות", ידעת שביבי הוא אדם עשיר מאוד? האם לרגע חשבת שבמקום לתת לזוג שיש לו הכול, אולי היה כדאי להעביר את הכסף לאנשים שזקוקים לכסף כדי לקנות אוכל לילדיהם?

תרומה להשחתה

השאלות שלי אליך, מילצ'ן, הן כמובן תיאורטיות. אין לי אשליה שנקבל ממך את המניעים האמיתיים לפילנתרופיה המוזרה שגילית כלפי משפחת נתניהו. אבל אתה צריך לדעת דבר חשוב אחד: לא עשית שום טובה - לא לזוג נתניהו, ובעיקר לא לנו, אזרחי מדינת ישראל. אתה תרמת להשחתתם של ביבי ואשתו ולהשחרת פני המדינה.

איך אנחנו נראים, בעיקר בעיני עצמנו, כאשר גביר הוליוודי מרפד את המשפחה הראשונה בערימות של שווה-כסף? איך אתה נראה, ישראלי לשעבר שתורם להשחתתו של מנהיג ממשלת ישראל? אם להשתמש בביטוי שלך, מילצ'ן: אתה מגעיל אותי.