פנייה לניסנקורן לקראת השביתה ביום א': אפשר לתיירים להגיע

לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "כבר עתה יש ביטולים לאור הפרסומים הבלתי פוסקים בתקשורת העולמית מאירועי הסופ"ש" ■ "סולידריות חברתית היא ערך חשוב, אולם עליכם לשקול ברצינות ובדחיפות שלא לסגור את שערי המדינה" ■ כל הפרטים על השביתה בנתב"ג

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

לשכת מארגני התיירות הנכנסת יצאה היום (ה') בקריאה ליו"ר ההסתדרות לקראת השביתה הצפויה ביום ראשון גם בנתב"ג: אפשר לתיירים להגיע לישראל ולצאת ממנה ללא שיבושים.

בפנייה דחופה ששוגרה אל ניסנקורן, קוראת הלשכה שלא לסגור את שערי המדינה בפני התיירים הנכנסים והיוצאים. "סולידריות חברתית הינה ערך חשוב, ואין אנו מלינים על פעולת ההסתדרות, אולם אנו סבורים כי עליכם לשקול ברצינות ובדחיפות שלא לסגור את שערי המדינה בפני תיירים נכנסים ויוצאים.

"בימים אלה אנו מנהלים מאבק אדיר למנוע ביטולי קבוצות האמורות להגיע לישראל. כבר עתה ישנם ביטולים לאור הפרסומים הבלתי פוסקים בתקשורת העולמית מאירועי הסופ"ש בירושלים, בית לחם ועוד. התיירות הנכנסת מהווה קטר כלכלי חשוב, במיוחד בפריפריה, ופגיעה בה בעיתוי הבעייתי והעדין של ימים אלה יגרום לנזק כלכלי שאת מחירו ישלמו עובדים רבים מדי", כך לשון הפנייה.

עוד טוענים בלשכה כי "החרגת תנועת התיירים הזרים אל ישראל וממנה לא תפגע במחאה ובמסר של ההסתדרות. בתום השביתה שאר ענפי המשק ישובו לסדרם, אך התיירות הנכנסת עלולה לסבול מנזקים מתמשכים ויקרים זמן רב לאחר תום המחאה".

מתחילת השנה נכנסו לישראל 3.3 מיליון תיירים, מספר המשקף עלייה של 25% ביחס לשנה קודמת. בחודש נובמבר לבדו נכנסו לישראל 356 אלף תיירים. לפי משרד התיירות ההכנסות למדינה מתיירות בחודש נובמבר נאמדים בכ-487 מיליון דולר שנחלקים לעוסקים השונים בענף. 

מאוחר יותר היום נודע כי השביתה המתוכננת שצפויה לכלול את מעברי הגבולות ואת נתב"ג צפויה להשבית את הפעילות בין השעות 08:00 לשעה 12:00. 

בין השעות הללו יופסו ההמראות והנחיתות כך שהמטוסים יעזבו את העמדות עד השעה 07:30 . ברשות שדות התעופה מודיעים כי כדי לאפשר מעבר נוסעים בביקורת גבולות ובמכס אשר משתתפים בשביתה מטוסים ינחתו עד שעה לפני תחילת השביתה".

מהשעה 12:00 יחל תהליך הבידוק והצ'ק-אין - כלומר המראה ראשונה תתקיים בסביבות השעה 14:30. 

בשעות השביתה מתוכננות בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 57 המראות - שאמורות לשאת כ-8,500 נוסעים ו-24 נחיתות שאמורות להביא כ-3,200 נוסעים. הטיסות הפנים-ארציות מאילת ומשדה דב יחלו בשעה 11 בבוקר. כלומר צ'ק-אין יתקיים כרגיל כשעה וחצי לפני הטיסה.

בנמל התעופה עובדה לא יתקיימו טיסות בין השעות 08:00 לשעה 12:00. כרגע מתוכננות 12 תנועות (המראות ונחיתות). "אנו קוראים לציבור הנוסעים לבדוק עם חברת התעופה ובאתר האינטרנט של רשות שדות התעופה על מועד טיסתם".