בורסות וול סטריט ננעלו בירידות; טבע עלתה בכ-10%

הדאו מוקדם יותר שבר שיא נוסף, ובסיום נסחר בירידות ■ טבע בהודעה רשמית: תפטר 14,000 עובדים ברחבי העולם; משהה חלוקת דיבידנד באופן מיידי ■ אמש העלה הפד, כצפוי, את הריבית

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים בסיום המסחר היום (ה'). זאת לאחר העלאת הריבית אמש על ידי הפדרל ריזרב. מדד הדאו ג'ונס קבע אמש והיום שיאים חדשים, ונסגר בירידות.

 

כאמור וכצפוי, הפד העלה אמש את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לטווח שבין 1.25% ל-1.5%. בנוסף, הבנק המרכזי צופה 3 העלאות ריבית ב-2018. כמו כן, מתכוון הפד להמשיך ולצמצם את המאזן שלו ובחודש ינואר הוא מתכנן למכור אגרות חוב בהיקף של 20 מיליארד דולר. 

בגזרת המאקרו: בשעה 15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות כשהנתון מראה שיפור ניכר: מספר התביעות ירד מ-236 אלף ל225 אלף כשהצפי עמד על 237 אלף. כמו כן, דווח על שיפור בעליית המכירות הקמעניות: בחודש שעבר הנתון עמד על 0.5% והחודש הוא עומד על 0.8%, כשהתחזית חזתה 0.3%.

טבע פרסמה היום את תכנית הקיצוצים המלאה והרשמית מטעמה, ודיווחה כי החליטה על פיטורי 14,000 עובדים בכל העולם, 25% מכוח העבודה שלה, מה שיביא לחיסכון של 3 מיליארד דולר בשנתיים. במקביל הודיעה החברה על השהייה של הדיבידנדים באופן מיידי. עוד עולה מההודעה ששיגרה החברה לבורסה כי מרבית המפוטרים יהיו מארה"ב, ממחלקות המחקר והפיתוח. [לסיפור המלא]

המשבר בטבע - סיקור שוטף

בגזרת הדוחות, אדובי סיסטמס  ואורקל  פרסמו תוצאות כספיות.

דיסני  הודיעה על רכישת חלק מנכסי חברת 21st Century Fox תמורת יותר מ-52 מיליארד דולר.

מניות הקמעונאות הגדולות דוגמת וול מארט , הום דיפו  וטרגט  ריכזו עניין רב על רקע הנתונים אודות פתיחת עונת הקניות של סוף השנה. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]