השחיתות בעיריית ראשל"צ: משה יוסף מסרב לשמש כעד מדינה

(עדכון) - עורך דינו: "הבעיה שגילו ביחס אליו היא רק של מסים" ■ בתוך כך שוחררו היום למעצר-בית הקבלן בני עוזיאל, הקבלן אלברט ביטון ואיש העסקים דרור גלזר החשודים בשוחד במסגרת הפרשה ■ מחר ישוחרר ממעצר גם משה יוסף

משה יוסף / צילום: אמיר מאירי
משה יוסף / צילום: אמיר מאירי

עורכי דינו של משה יוסף, החשוד המרכזי בפרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון, נקראו ליאח"ה במקום לדון בבית המשפט בהארכת מעצרו.

ל"גלובס" נודע כי על משה יוסף לוחצים לשמש עד מדינה, אך הוא מסרב בטענה כי אין בהקלטות שבוצעו במשך שנה וחצי תוך האזנה לטלפון שלו - וגם לא בצילומים שמתוך חנות הרהיטים שלו, במשרד ובין הספות - שום דבר שיכול לסבך אותו בפרשה. "הבעיה שגילו ביחס אליו היא רק של מסים", מסר ל "גלובס" עורך דינו, גיל דחוח.

בתוך כך שוחררו היום למעצר-בית הקבלן אלברט ביטון ואיש העסקים דרור גלזר החשודים בשוחד. לביטון נקבעו 15 ימי מעצר-בית וכן תנאים נוספים, בהם אי-יצירת קשר עם המעורבים בתיק ל-30 ימים ואיסור יציאה מהארץ.

עו"ד אדי אבינועם, המייצג אותו בתיק, מסר: "לא שוחד ולא רסיס שוחד. לא כל קשר חברי עם נבחר ציבור צריך להוביל לביסוס מסקנה שגוייה בדבר חשד לשוחד". 

הערב שוחרר ל-10 ימי מעצר-בית גם הקבלן בני עוזיאל, החשוד במתן שוחד לבכירי עיריית ראשון-לציון, או יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (או גם וגם), אשר עד כה נחשב חשוד מרכזי ביותר בפרשה, לצד משה יוסף ודוד ביטן.

תנאי השחרור כוללים - חוץ מ-10 ימי מעצר-בית - גם ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל, ערבות צד ג' בסך 50 אלף שקל, איסור יציאת קשר למשך 30 ימים עם מעורבים אחרים בפרשה, הרחקה מעיריות ראשון-לציון והוד-השרון למשך 30 ימים ועיכוב יציאה מהארץ 180 ימים.

באופן חריג, לצורך מימוש תנאי הערבות העצמית וערבות צד ג' במקרה הזה לא הופקדו הסכומים, והיא מומשה בחתימה בלבד.

פרקליטיו של הקבלן בני עוזיאל, קובי ואורי גולדמן, מסרו: "אנו שמחים שהגענו להסכמות על שחרורו של מרשינו. השחרור ותנאיו מדברים בעד עצמם. אנו מודים על הגינותה של המשטרה ושמחים שמרשינו יבלה את השבת בחיק משפחתו לאחר המעצר שנדמה כי היה המיותר". 

מחר (ו') ישוחרר ממעצר גם משה יוסף - החשוד המרכזי במתן שוחד, וזה שעל-פי החשד כספי השוחד של הקבלנים האחרים עברו ברובם דרכו ודרך חנות הרהיטים שלו.