ומה עשה מנכ"ל טבע לשעבר ארז ויגודמן בסופ"ש?

ויגודמן, מנכ"ל טבע לשעבר, ייצג את אלייד באירוע החתימה של צ'מפיון מוטורס וסקודה לקראת הקמה של חברה חדשה שתעסוק בחדשנות בתחום כלי הרכב

יצרנית הרכב סקודה ויבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס, מקבוצת אלייד, חתמו בסוף השבוע האחרון על הסכם להקמת חברה משותפת של צ'מפיון ואלייד ושל יחידת החדשנות והטכנולוגיה של סקודה "DIGILAB". החתימה באה בהמשך להודעה המוקדמת בנושא לפני כ-3 חודשים, אולם כעת נחשפים פרטים נוספים, על ההסכם שהוא הראשון מסוגו בענף הרכב הישראלי.

על פי ההסכם, החברה תפעל החל מינואר 2018 ותכלול עובדים קבועים בישראל מטעם סקודה לצד הצוות של צ'מפיון, שתשמש כמעין מאתרת ומגשרת בין סקודה לבין חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום הרכב ולבין מוסדות אקדמיים מובילים.

ההסכם, כך נאמר בהודעה, "יאפשר לסקודה לנצל את הקשרים הטובים של צ'מפיון בתעשייה וליהנות מנגישות מוקדמת לטכנולוגיות". הפוקוס של שיתוף הפעולה יהיה עם חברות סטארט-אפ בדרגת בשלות ספציפית, ככל הנראה אחרי שלב הסיד אבל לפני גיוסים משמעותיים. חטיבת הדיגילאב של סקודה מתכוונת לאמץ טכנולוגיות ומודלים מתקדמים לפיתוח עסקי וטכנולוגי על בסיס טכנולוגיות ישראליות. על פי ההודעה, לצ'מיפיון כבר יש בישראל פורטפוליו רחב של השקעות בחברות מתחום האוטו-ט'ק, בין השאר בתחום הסייבר-סקיוריטי לרכב וטכנולוגיות החיישנים האופטיים.

את סקודה ייצג החתימה מנכ"ל החברה ברנדרד מאייר. את צ'מפיון מוטורס והקבוצה-האם אלייד ייצגו באירוע יורם טורבוביץ', דן אורנשטיין מנכ"ל צ'מפיון וארז ויגודמן, לשעבר מנכ"ל טבע, שאף חתם על ההסכם מטעם אלייד (בתמונה) . זוהי ההופעה הפומבית הראשונה של ויגודמן מאז מונה לדירקטור באלייד הקיץ.

ארז ויגודמן באירוע החתימה של אלייד וסקודה/ צילום: סקודה אוטו
 ארז ויגודמן באירוע החתימה של אלייד וסקודה/ צילום: סקודה אוטו

יצוין כי צ'מפיון כבר חתמה על הסכם הבנות דומה עם חטיבת סיאט של פולקסווגן אולם, כפי שנחשף בגלובס, מתכוונת גם קונצרן האם פולקסווגן להקים בישראל - ייתכן שכבר בשנה הבאה - שלוחה של חטיבת חדשנות שלו, MOIA , במתכונת של מרכז פיתוח דומים של החברה בעמק סיליקון ובסין.