מנכ"ל "געש תאורה": "'נטו הוזלות' תפגע בייצור המקומי"

מנכ"ל החברה, המעסיקה 150 עובדים במפעל בקיבוץ געש, טוען כי תוכניתו של שר האוצר עלולה לאיים על פרנסתם

מנכ"ל געש תאורה, דותן בוכסווילר מזהיר כי תכנית "נטו הוזלות" שמוביל שר האוצר, משה כחלון, תפגע ביצור המקומי ועלולה לאיים על פרנסתם של כ-150 עובדי המפעל שבקיבוץ געש.

במכתב ששיגר לכחלון טען בוכסווילר כי ביטול המכס בשיעור של 12% על יבוא של גופי תאורה יפגע קשות בכושרה של געש תאורה להתחרות עם עשרות מוצרים שמיובאים לארץ מרחבי העולם. לטענתו "לא די בכך שהתקנות להעדפת תוצרת הארץ אינן נאכפות במסגרת מכרזים ציבוריים וממשלתיים- עכשיו גם מפלים את המפעלים בישראל לרעה".

התכנית "נטו הוזלות" נחשפה בידי כחלון וראשי האוצר לפני כשבוע ובמרכזה הסרת מסרת מכסים ומסי קנייה בהיקף של כ-800 מיליון שקל. מהלך זה נועד להיטיב עם הצרכן, תוך הוזלה של מוצרי חשמל, טקסטיל, משחקי מחשב ועוד.

לפי בוכסווילר, היקף המכירות של גופי תאורת פנים של געש תאורה עומד על כ-80 מיליון שקל בשנה וחישובים שנעשו בחברה העלו כי הורדת המכסים וחשיפת השוק לתחרות עם מוצרי תאורה מיובאים יובילו לירידה בגובה של כ 10 מיליון שקל במכירות החברה: "לא יתכן שיבואנים של גופי תאורה מסין, שרבים מהם לא עומדים בתקנות איכות יקבלו מעתה הנחה נוספת של 12% ובכך ייהנו מיתרון על מפעל ישראלי שמפרנס 150 משפחות ונדרש לעמוד בתקנות האיכות המחמירות ביותר", הזהיר.

גורם בכיר במשרד האוצר אמר בתגובה ל"גלובס" כי "במסגרת השימוע הציבורי שעתיד להיעשות בנושא, ישמעו כל הגורמים הרלוונטיים וכי למשרד האוצר אין כל כוונה לפגוע בתעשייה המקומית".