המסחר בוול סטריט נסגר בירידות לקראת אישור רפורמת המס

טוויטר עלתה גם היום לאחר שדרוג ההמלצה מ-JP מורגן; תשנה את מדיניות הפיקוח של על משתמשים המפיצים תוכן פוגעני ■ מאקרו: מספר היתרי הבנייה בארה"ב לחודש נובמבר עולה על הציפיות ■ היום בלילה - אישור רפורמת המס בסנט

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ד') בירידות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה, זאת על רקע אישור הקונרס את רפורמת המס של טראמפ.

 

לאחר שהקונגרס אישר את רפורמת המס, הלילה צפוי גם הסנט להצביע ולאשר אותה. התחזיות צופות כי הסנאט יאשר את ההצעה, שתעבור כבר מחר לחתימתו של הנשיא טראמפ - האישור האחרון הדרוש כדי להוציא את הרפורמה לפועל. 

רפורמת המס של טראמפ עשויה לחסוך כסף רב לחברות רבות. לכן, ומאז שטראמפ הודיע על תוכן הרפורמה לפני כחודש, שווקי המניות חוו עליות משמעותיות. 

פורסם מספר אישורי הבנייה בארה"ב לחודש נובמבר, העומד על 1.3 מיליון היתרים (בהתאמה שנתית) - גבוה מהצפי לנתון של 1.25 מיליון.

המיליארדר קרלוס סלים, מי שהיה בעבר האיש העשיר בעולם, מתכנן למכור למעלה ממחצית האחזקות שלו בעיתון  ניו יורק טיימס  והן יירדו מ-17% ל-8%. 

מניית אפל ירדה במסחר היום לאחר הורדת דירוג החברה ע"י Nomura Instinet מ"קנייה" ל"ניטרלי".

נוסף על אפל, רוב מניות רוב מניות הטכנולוגיה הגדולות גם כן חוו ירידות משמעותיות היום כשנטפליקס  מובילה את הירידות. אליה מצטרפות גם מיקרוסופט , נטפליקס ופייסבוק .

מניית ברקשייר הת'אוויי A  של וורן באפט הגיעה בפתיחת המסחר לשיא של כל הזמנים: 300,000 דולר. במהלך יום המסחר המניה ירדה אל מעט מתחת לשיא בפתיחה. 

לאחר נעילת המסחר יפורסמו דוחות פדקס  ו-מיקרון .

טבע  ממשיכה לרכז עניין על רקע פיטורי הענק המתוכננים בחברה. היום נפגש מנכ"ל החברה, קאר שולץ, עם ראש הממשלה נתניהו ועם השרים כחלון, כץ ואלי כהן. ממה שפורסם, שולץ לא נסוג מעמדתו ואינו מוותר על סגירת המפעל בירושלים.

ענקיות המשכנתאות האמריקאיות פאני מיי ופרדי מק לא הולכות לשום מקום. מחוקקים משתי המפלגות וגורמים בממשלו של דונלד טראמפ מנהלים מו"מ על שיפוץ כללי של שתי החברות הללו, שממלאות תפקיד חיוני במימון הלוואות לדיור בארה"ב, אך מצויות במשמורת של הממשל מאז המשבר הפיננסי. המטרה היא לשמור עליהן במרכז שוק המשכנתאות האמריקאי במשך שנים, במקום ההצעות הקודמות לחסל אתן בהדרגה, לפי מקורות יודעי דבר. (לסיפור המלא)

שערוריית הטרדה מינית מטלטלת את צמרת חברת האשראי ויזה . מנכ"ל החברה, אלפרד קלי, פיטר את אחד המנהלים הבכירים בתאגיד השווה 250 מיליארד דולר . (לסיפור המלא)

מניית טוויטר  מרכזת עניין על רקע הצהרת החברה כי תקשיח את מדיניותה כלפי משתמשים המפיצים תוכן קיצוני ופוגעני. גורמים רבים העריכו בעבר כי התפוצה הרחבה של פרסומים פוגעניים ברשת המיקרו-בלוגינג מהווה חסם עיקרי בפני גופים המעוניינים להשקיע בחברה או אף להשתלט עליה. כמו כן זכתה החברה להעלאת דירוג מבנק ההשקעות JP מורגן.